رییس جهاد دانشگاهی اردکان گفت: ‌با توجه به دوره‌های آموزشی گسترده در این واحد سالانه به طور متوسط ،هزار و ۵۰۰ نفر فراگیر در رشته‌ های مختلف آموزشی شرکت و گواهی نامه دریافت می‌کنند.

سید ابوالفضل شاکر اردکانی روز چهارشنبه به مناسبت روز جهاد دانشگاهی( ۱۶ امرداد ) در گفت و گو با ایرنا این دوره ها را زبان های انگلیسی، فرانسه، عربی، رایانه و فناوری اطلاعات، حسابداری و مدیریت، فرهنگ و هنر ، کشاورزی ،آموزش کارکنان دولت،صنایع و کارخانه ها ذکر کرد.

وی افزود:‌ این مرکز با همکاری حوزه پژوهشی جهاد دانشگاهی یزد در پی جذب و انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی و آزمایشگاهی صنایع و سازمان های دولتی و خصوصی، با بهره مندی از علم روز و دستگاه های مجهز در زمینه های آزمایشگاه تشخیص طبی، پژوهشکده مواد نانو سرامیکی، و آزمایشگاه خاک و مصالح آماده ارائه خدمات است.

 وی افزود: از ابتدای سال ۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا، دوره های آموزشی به صورت آنلاین(برخط) و در بستر اینترنت ادامه دارد و اکنون در تمامی گروه های آموزشی به صورت زنده با فراگیران ارتباط برقرار است.

 وی با بیان اینکه این مرکز تنها واحد شهرستانی جهاد دانشگاهی استان یزد است که در برگزاری دوره های کوتاه مدت فعالیت دارد،‌ اضافه کرد: این مرکز بیش از ۱۵سال در زمینه های مختلف فعال است.

رییس جهاد داشنگاهی اردکان با بیان اینکه ابتدا این مرکز با عنوان مرکز تحقیقات سرامیک آغاز به کار کرد که با نظر مسوولان وقت به مرکز آموزش های کوتاه مدت تغییر یافت، تصریح کرد:  از گذشته تاکنون فعالیت های آموزشی در حوزه های مختلف انجام شده است .

وی اضافه کرد: این فعالیت ها شامل آموزش های عمومی در تمامی مقاطع سنی از کودکان تا بزرگسالان، آموزش کارکنان دولت، و آموزش های تخصصی ویژه صنایع و کارخانجات است.

رییس جهاد دانشگاهی اردکان اظهار کرد:  با توجه به فعالیت های آموزشی این مرکز در حال حاضر ساختمان استیجاری مستقر است و هر چند سال مجبور به تغییر مکان هستیم و از مسوولان شهرستان می خواهیم در این مورد مساعدت کنند.

 جهاد دانشگاهی، یک نهاد فرهنگی، پژوهشی و آموزشی است و نام آن اولین‌بار در ۱۶ امرداد ۱۳۵۹ و در پی تعطیلی دانشگاه‌ها با حرکت انقلاب فرهنگی و با الهام از نام جهاد سازندگی (که هدف اصلی خود را سازندگی مناطق محروم قرار داده بود) با هدف بـازسـازی و بهبـود فضـای علمی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها مطرح شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا