رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد روز یازدهم مردادماه در نشست خبری که به منظور فرا رسیدن چهلمین سالگرد تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهمیت چهل سالگی این نهاد انقلابی، گفت: پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی مهمترین رسالت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام «محمد فخرالدینی» با بیان این‌ که انقلاب اسلامی اهداف و برنامه‌های فرهنگی، دینی و ارزشی خود را برای ظهور امام زمان(ع) تدوین کرده است، اظهار کرد: شناخت مقاطع زمانی مختلف نقش مهمی در تأثیرگذاری بیشتر و بهتر اهداف انقلاب اسلامی ایفا می‌کند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران نظام خدمت‌رسانی به عموم مردم است، برخورداری از معنویت الهی را یکی از مهمترین ویژگی‌های اجرایی و قانون‌گذاری در نظام و انقلاب اسلامی ایران خواند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با بیان این‌ که این نهاد ارزشی، پاسداری از اهداف کلان انقلاب اسلامی با جذب مشارکت مردمی را اولویت اجرایی خود قرار داده است، گفت: انقلاب اسلامی ایران نظامی مردمی است و فقط با حضور و مشارکت مردم تقویت می‌شود.

حجت الاسلام فخرالدینی، از رسالت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را حراست از شعار الله اکبر در کشور دانست و بیان کرد: دشمنان از ابتدا تاکنون به دنبال جدا کردن معنویت از ارزش‌ها و اهداف این نظام هستند.

وی دفاع از مردم مظلوم داخل و خارج کشور را از دیگر اهداف و برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دانست و گفت: این نهاد انقلابی، صدای مردم ولایت‌مدار در تمام نقاط جهان است.

وی بصیرت‌افزایی را لازمه توسعه ملی در حوزه‌های مختلف عنوان و تاکید کرد: تبعیت بی‌چون و چرا از مقام معظم رهبری عامل اصلی پیروزی در برابر استکبار جهانی است.

این مسئول در پایان با بیان این‌ که کشورهای به اصطلاح توسعه‌یافته در بحران کرونا بیشتر متضرر شده‌اند، گفت: این چالش ایجاد شده برای کشورهای غربی نمایانگر قدرت پوشالی و تو خالی این کشورهاست.

در ادامه این نشست جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان این‌که طی چهل سال گذشته این شورا به عنوان روابط عمومی برای نظام و انقلاب، ایفای نقش کرده است، لحظه‌شناسی را مهمترین ویژگی عملکردی این نهاد ذکر کرد.

«سعید زارع»  با بیان این‌ که مقام معظم رهبری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را از جمله ضرورت های کشور خواندند، اظهار کرد: این شورا به عنوان مهمترین موتور محرک بقای نظام انقلاب اسلامی نقش آفرینی می‌کند.

وی جذب مشارکت مردمی و دفاع از اهداف و مواضع نظام در جریان های سیاسی مختلف را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان کرد و افزود: در نگاه برخی صاحب نظران نقش شورای هماهنگی وزنه ای تعیین کننده است.

جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد در ادامه با بیان این‌که مدیریت، ساماندهی، نظارت بر مراسم و تعظیم شعاعر ملی را مهمترین رسالت این شورا دانست و بیان کرد: برگزاری سالانه بیش از ۱۳ مناسب ملی و انقلابی سرلوحه عملکرد این شورا است.

زارع مراسم های ملی و مذهبی که با محوریت این شورا برگزار می‌شود را هر کدام رفراندومی مهم برای نظام عنوان کرد و گفت: خلق حماسه ماندگار ۹ دی از جمله اقدامات و افتخارات بزرگ شورای هماهنگی برای پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی است.

این مسئول با بیان این‌که برگزاری مراسم بزرگداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی یکی از شاخص‌ترین اقدامات این شورا در اواخر سال گذشته دانست و بیان کرد: درک درست از وقایع مختلف، جدی‌ترین رسالت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

وی لحظه شناسی در عملکرد اجرایی را مهمترین ویژگی این شورا دانست و خاطرنشان کرد: رصد دقیق از میزان حضور مردم در مناسبت‌های ملی و مذهبی، جلب مشارکت حداکثری، فعال‌سازی شبکه‌های اجتماعی مردمی و حفظ عناصر فعال و تأثیرگذار، شناسایی آموزش و تربیت نیروی انسانی اثربخش، جریان سازی جامعه با نگرش کلان از جمله مهمترین وظایف این شورا در استان ها و کشور است.

زارع با بیان این‌که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی طی ۴۰ سال گذشته به عنوان روابط عمومی نظام و انقلاب ایفای نقش کرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا برگزاری مراسم های مختلف در فضای مجازی اولویت اجرایی این شورا در سال جاری است.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا