حجت الاسلام موسوی با اشاره به افزایش آسیب های اجتماعی در کشور که با وجود افراد فوق تخصص روانشناسی،جامعه شناسی و روانکاوی اما آمارها کاهش نیافته است، گفت: علم روز نتوانست جوابی برای این موضوع داشته باشد اما قرآن به آن پاسخ داده و نماز را سبب کاهش آسیب های اجتماعی دانسته است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ جلسه ستاد اقامه نماز بافق صبح روز چهارشنبه 1 مردادماه، با حضور حجت الاسلام موسوی مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد، امام جمعه بافق، سرپرست فرمانداری و اعضای ستاد در محل سالن اجلاس آیت الله شیخ محمد تقی بافقی فرمانداری برگزار شد.

شاه حسینی سرپرست فرمانداری بافق در این جلسه پیرامون فلسفه تشکیل ستاد اقامه نماز و آثار مرتبط با آن مطالبی را عنوان کرد که در طول سال جاری است و چاپ و انتشار کتاب،مقالات و اجرای برنامه های فرهنگی در حوزه های مختلف و … از جمله آن است.

وی با اشاره به آیات متعدد قرآن پیرامون اقامه نماز بیان کرد: در بحث نماز به سه موضوع اشاره شده است، نماز را برای یاد خدا اقامه کنید، ذکر خدا باعث آرامش قلب ها می شود و این سبب خشنودی ما و خرسندی پروردگار است.

شاه حسینی با بیان اینکه تمامی دستگاه ها مسئولیت بزرگی به ویژه در مقابل نسل جوان دارند،تصریح کرد: امروز جوانان با هجمه فضای مجازی برای سست نمودن پایه های دینی آنان مواجه هستند. جوانان باید مجاب به خواندن نماز شوند تا به آثار و برکات آن پی ببرند.

وی برگزاری برنامه های فرهنگی مرتبط با نماز آسیب های اجتماعی را راهکاری برای حل این موضوع دانست و تاکید کرد: باید جوانان را از خطرات دور نگهداشت. بافق از ظرفیت های بسیار خوب فرهنگی برخوردار است و مردم مومن و ولایتمداری دارد.

سپس امام جمعه بافق با بیان اینکه در شهرستان هیچ مسجدی بدون امام جماعت نیست و در 20 الی 22 نقطه نماز جماعت اقامه می شود،افزود: در 4 نقطه شهر صبح ها نماز اقامه می شود و خوشبختانه در مدارس،دانشگاه ها و ادرات نیز این امر انجام می گیرد.

وی مردم بافق را مومن و متدین معرفی کرد که در هر زمینه حرف اول را می زنند و گفت: 95 درصد مردم مرجع تقلید آنان مقام معظم رهبری است و حدود یک درصد مقلد آیت الله وحید و حدود 4 درصد مقلد آیت الله مکارم شیرازی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی با بیان اینکه روحانیت در این شهر نسبت به وظایف خود کوتاهی نکرده اند،اظهار داشت: متاسفانه جوانان نسبت به امر نماز بی تفاوت شده اند و باید در این راستا اقدام موثری انجام گیرد.

در ادامه حجت الاسلام موسوی مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد با اشاره به تشکیل این ستاد به دستور مقام معظم رهبری و برگزاری هر ساله یک اجلاس نماز در کشور،گفت: تنها اجلاسی که هر ساله مقام معظم رهبری برای آن پیامی صادر می کنند همین اجلاس نماز است و این اهمیت موضوع را می رساند.

وی با بیان برنامه ها و اقدامات ستاد اقامه نماز در بحث نماز ادارات،مدارس،کارخانجات،مساجد و نمازخانه های بین راهی و در مجموع توسعه و ترویج فرهنگ،اظهار کرد: در تمامی ادارات نمازخانه تک منظوره ایجاد شده است اما به لحاظ کیفیت هنوز فاصله داریم. در بحث مدارس متاسفانه یکی از مشکلات بی توجهی به موضوع نماز است اما در مدارسی که روحانی حضور دارد آسیب های اجتماعی در آن کمتر بوده است.

موسوی هر گونه هزینه در بحث نماز را سرمایه دانست و تصریح کرد:  متاسفانه میزان آسیب های اجتماعی در کشور افزایش یافته است و با وجود افراد فوق تخصص روانشناسی،جامعه شناسی و روانکاوی ولی آمارها کاهش نیافته است. علم روز نتوانست جوابی برای این داشته باشد اما قرآن به آن پاسخ داده و نماز را سبب کاهش آسیب های اجتماعی دانسته است.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید در کنار تقویت مساجد و ادارات، مدارس را مدنظر قرار داد و از ظرفیت های شهرستان در این راستا استفاده کرد تا جوانان از آسیب های اجتماعی مصون بمانند.

خبر: ن.رادمنش










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا