یک نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس آمادگی دارد تا به ساماندهی بازار ارز کمک کند، گفت: اینکه بانک مرکزی را عامل افزایش نرخ ارز بدانیم اشتباه است، زیرا اکنون بازارهای بین‌المللی و مراودات مالی جهانی نیز شرایط مطلوبی ندارد.

«سید کاظم دلخوش» روز دوشنبه ضمن تاکید بر اینکه رشد و نوسانات اخیر نرخ ارز به مولفه‌های بسیاری وابسته است، افزود: اینکه عامل اصلی افزایش نرخ ارز را بانک مرکزی بدانیم اشتباه است، زیرا اکنون وضعیت بازارهای بین المللی و مراودات مالی در این حوزه، شرایط نامناسبی دارد.

دلخوش با تاکید اهمیت ساماندهی بازار ارز و رصد تقاضا و ممانعت از خرید و فروش های کاذب، توضیح داد: بانک مرکزی باید تجربه ساماندهی ارزی در ماه҅‌های گذشته را دوباره تکرار کرده و به این ترتیب مسیر جولان دلالان را مسدود سازد.

وی افزود: انتظار ما از دولت به ویژه بانک مرکزی ارایه لایحه‌ای در خصوص ایجاد بازار متشکل ارزی به مجلس است تا مجلس بتواند برنامه دولت در این حوزه را بررسی کند. باید سازوکار دولت برای ساماندهی اقتصادی با ارایه لوایح به مجلس مشخص شود.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی، شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ایجاد شده برای صادرات و کاهش فروش نفت عامل اصلی نوسانات ارزی و رشد قیمت آن هستند و مجلس با علم به فشاری که بر دولت و بانک مرکزی اعمال شده، آماده کمک به دولت در این حوزه بوده و در صورت لزوم به تصویب قوانین نیز اقدام خواهد کرد.

  • نویسنده : ایسنا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا