زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

فریاد اعتراض و تکراری بانو، خواب نوشین بامداد تابستانی چنان از چشمم ربود که اختلاسگران سیم و زر از جیب ملت می‌ربایند و شصت پای مبارکشان چنان در پهلوی حقیر فرو رفت که تورم و گرانی بر جیبمان نرفته بود و کلام اعتراض‌شان که [مردم دیگر بیمه هستند ما هم بیمه‌ایم از نوک پا تا مغز سر از دوا و درمان و خرج جراحی تا عینک و…] پاشو برو این‌ها را از بیمه بگیر! ببین! سی سال چند دادی؟ چند گرفتی؟ بی‌عرضه‌ای، پخمه‌ای، از دور هرچه بر پیشانی‌ات نوشته آنها خوانده‌اند! ای کاش به جای زبان‌درازی هنر و زرنگی داشتی!!

القصه! برای فرار از سر و صداهای بانو هم که شده با دفترچه و یک نایلون فاکتور خود را به اداره خودمان رساندم!! گفتند: اینجا کاری نداری ما فقط برمی‌داریم و می‌دهیم پس دادنش با (آنها)ست رفتم خدمت (آنها)! ته صف کنار انبوهی از معلمان پیر و جوان ایستادم. گویا دستور بود برای حفظ موازین به ارباب‌رجوع نگاه نکنند، حرفی نزنند، با اشاره سر و ابرو فهمیدم باید آنچه نوشته‌اند انجام دهم و البته سقف هم رعایت کنم. القصه! متوجه شدم سر پیری محدودیت و سقف رفتن پیش دکتر، دارو خوردن و جراحی شدن و عینک زدن و منع استعمال دندان مصنوعی چه رسد به خدمات دندانپزشکی هم داریم ضمناً قبل از اینکه مریض بشویم یا عمل جراحی بکنیم باید (آنها) باخبر شوند.

(آنها) خوب فهمیدند معلم بازنشسته بیمه شده باید مثل همه امور زندگی‌اش صرفه‌جویی کند. مثلاً اگر قلبش درد گرفت سعی کند تا کلیه درد و شکستگی لگن و آب آوردن چشمش صبر کند و یکباره مراجعه کند به یک دکتر همه فن حریف آن هم در بیمارستان دولتی سرهم بندی نماید و صد البته سقف تعیین شده کاملاً رعایت گردد تا سر بیمار به سقف بیمه برخورد نکند البته حق بیمه با بودجه 99 پرداخت می‌گردد حق عمل و درمان با تعرفه 98. به متصدی گفتم دخترم یک دقیقه، نیم‌نگاهی سرت را بالا کن.

سلام عرض کردم جوابی بده ببین مطب دکتر که پارک باغ ملی و دارو هم که ششلیک و جوجه کباب و جراحی هم سفر تفریحی نیست که چشممان کور صرفه‌جویی کنیم یا سقف رعایت کنیم. به صورت زیرابی طوری که نامحرم نفهمد گفت: (دستورالعمل است)! گفتم چرا اولش نگفتی!!؟ او باز نگاه یه تابلو کرد من هم دنبال خط نگاه را گرفتم رفتم و دیدم نوشته (آتیه‌ساز) حساب کار دستم آمد ما که آخر خطیم و آتیه‌ای نداریم شاید منظورشان این بوده که بیمه برای ساختن آتیه احیاناً یک چند نفر از ما بهتران که در تدوین قرارداد و انحصاری کردن بیمه و جمع‌آوری پول انواع بیمه از بیمه حوادث معلم و دانش‌آموز گرفته تا بیمه آتش‌سوزی و درمان و دو نوع بیمه تکمیلی دخیلند. ضمناً کاری به ما که بیمه گذاریم ندارند یعنی سربسته عرض کنم بیمه‌شان بدجوری می‌گذارد و می‌گذرد…

زبان‌دراز

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/JTbwq
  • نویسنده : زبان دراز
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا