مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: مرد 33 ساله‌ای که در ارتفاعات صعب‌العبور کوه مسجد در روستای مرزانک بخش خضرآباد مصدوم شده بود، توسط تیم واکنش سریع هلال‌احمر و تیم امداد و نجات کوهستان نجات یافت.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ دکتر محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت : در پی تماس همراهان فرد مصدوم در ساعت 15:45 امروز با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان یزد(EOC) مبنی بر مشکل شکستگی مچ پا در ارتفاعات صعب‌العبور کوه مسجد در روستای مرزانک بخش خضرآباد بلافاصله تیم واکنش سریع هلال احمر استان و دو تیم امداد و نجات کوهستان یزد و تیم امداد و نجات شهرستان یزد بعنوان پشتیبان جهت نجات جان مصدوم به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: نجاتگران تیم واکنش سریع هلال احمر و تیم امداد و نجات کوهستان پس از رسیدن به محل حادثه و دسترسی به مصدوم، (اتل بندی و کمک های اولیه) را انجام دادند.

حرازی زاده بیان داشت : فرد مصدوم که دچار ترومای مچ پا شده بود توسط عوامل امدادی هلال احمر با استفاده از ست کوهستان و فیکس کردن بر روی بسکت پس از طی مسیرهای سخت و دشوار او را به محل امن انتقال داده و جهت اعزام به مرکز درمانی تحویل عوامل امدادی اورژانس دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به توانایی محدود افراد، از مردم خواست تنها به کوه سفر نکنند و اطلاعات سفر خود را در اختیار دیگران قرار دهند .

وی خاطرنشان کرد : شهروندان برای سفر به کوه از تجهیزات کامل برخوردار باشند و چنانچه بیماری زمینه‌ای دارند، درباره رفتن به کوه با پزشک خود مشورت کنند.

حرازی زاده خاطر نشان کرد : در این عملیات 3 تیم و 17 نیروی امدادی هلال احمر استان یزد با سه دستگاه (خودرو امدادی کمک دار سبک و آمبولانس ) و یک نیرو محیط بان محلی حضور داشتند .

وی با اعلام اینکه این عملیات از ساعت16:40 دقیقه امروز آغاز و تا 11 شب بمدت 6 ساعت ادامه داشت و با توجه به شرایط منطقه کوهستانی یزد و شهرستانهای استان و حوادث متعددی که برای کوهنوردان در این روزها رخ می‌دهد تأکید کرد: ورزشکاران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم و شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

 

 

 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا