معاون قوه قضاییه ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران استان یزد با اشاره به اینکه بستر فضای مجازی ما اکنون در اختیار بیگانگان است، گفت: کوتاهی در درونی سازی فضای مجازی خیانت است.

حجت الاسلام هادی صادقی اظهار داشت: ارتباط قوه قضائیه با رسانه‌ها می‌تواند بسیار در ایجاد احساس امنیت در جامعه مؤثر باشد.

وی افزود: عدلیه موظف است عدالت را در جامعه جاری کند و رسانه‌ها موظفند احساس امنیت را در مردم تقویت کنند و هر کدام نباشد، کار ابتر است.

صادقی عنوان کرد: رسانه باید حس عدالت خواهی و جریان یافتن عدالت را در مردم ترویج و آگاهی بخشی و اعتماد آفرینی را در جامعه جاری و ساری کند.

معاون قوه قضائیه با تاکید بر اینکه ایجاد اعتماد عمومی بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: هر جامعه‌ای که اعتماد عمومی را از دست بدهد، سرمایه اجتماعی را از دست داده است.

صادقی ادامه داد: نگاه صرف صنفی و سیاسی، رسانه را از فعالیت حرفه‌ای خود باز می‌دارد در حالی که رسانه حرفه‌ای باید مسئولیت اجتماعی خود را به درستی ایفا کند و یکی از این مسئولیت‌ها، اعتمادآفرینی است.

وی تصریح کرد: البته مقصود این نیست که اگر جایی ظلمی وجود دارد، آن را عدل نشان دهیم بلکه مقصود نشان دادن واقعیت هاست.

معاون قوه قضائیه اظهار داشت: مردم باید اطلاعات اولیه مربوط به شیوه‌های احقاق حقوق خود را از زبان رسانه‌ها بشنوند زیرا بسیاری از آنها در این خلأ، مسیرهای غلط را می‌پیمایند.

صادقی با اشاره به برخی آمارسازی ها یادآور شد: برخی از آمارها و پرونده‌هایی که دشمنان ما از آن تحلیل‌های خاص خود را می‌کنند، ناشی از اقداماتی است که آمریکا بواسطه کشت موادمخدر در کشورهای همسایه ایران انجام داده و نتیجه آن قاچاق و مصرف موادمخدر است.

وی تصریح کرد: اگر بلای موادمخدر نبود، ۵۰ درصد پرونده‌های فعلی وجود نداشت و آنگاه می‌دیدیم که میزان جرم در کشور ما چقدر کم بود.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در برخی پرونده‌ها شاهدیم که وقوع جرم بازتاب بسیاری دارد اما زمانی که برخورد با مجرم انجام می‌شود، اطلاع رسانی بسیار محدود است.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بستر فضای مجازی ما در دست بیگانگان است، تصریح کرد: اگر دیر به فکر درونی سازی فضای مجازی بیفتیم، خیانت کرده‌ایم زیرا هزاران اقدام جاسوسی از طریق همین شبکه‌ها در حال انجام است.

وی عنوان کرد: متأسفانه این موضوع در درجه اول اولویت‌های امنیتی کشور ما قرار ندارد و برخی دولتها یا آگاهانه به آن تن داده‌اند یا اهمیت آن را درک نکرده‌اند یا رسیدگی به آن را در اولویت خود قرار نداده‌اند.

صادقی ادامه داد: اکنون نیاز به فضای امن برای تبادل اطلاعات داریم زیرا در حال حاضر بسترهای فضای مجازی ما در اختیار بیگانگان است و با توجه به ظرفیت‌های کشور، این پذیرفته نیست.

صادقی تاکید کرد: شورای عالی فضای مجازی لازم است هرچه سریع‌تر متوجه وظایف خود شود و در این زمینه اقدام کند./ منبع خبر: خبرگزاری مهر

 

عکس از: مجید دهقانی زاده










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا