حجت الاسلام سید ناصر حیدری از برگزاری بزرگترین جشن زیر سایه خورشید برای سیزدهمین به شکل متفاوت در استان یزد خبر داد.

دبیر برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید استان یزد حجت الاسلام سید ناصر حیدری از برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید برای سیزدهمین سال در استان دارالعباده یزد گفت: این جشن با حضور بیشترین اجتماع مردمی در شهر یزد با رویکردی متفاوت از 4 الی 14 تیرماه برگزار می شود.

اوافزود: جشن زیر سایه خورشید در آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع) یزد به صورت زنده و با حضور خدام رضوی، مسئولان و مهمانان ویژه از دقایقی بعد از نماز مغرب و عشاء تا ساعت 23 در پنجشنبه شب 12 تیرماه همزمان با میلاد امام رئوف برگزار خواهد شد.

حیدری ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و شرایط فعلی آن در استان یزد برگزاری برنامه های دینی و مذهبی تصمیم گرفتیم برنامه ها را بدون حضور مردم و با رویکردهای خانواده محوری، محله محوری، تحول محوری، کیفیت محوری و مشارکت محوری برگزار کنیم .

دبیر برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید استان یزد تصریح کرد: در بعد خانواده محوری مهم ترین مبحث، ازدواج رضوی که ازدواج آسان مورد تآکید رهبری در همین ایام چند نفراز زوجین با حضور خادمین رضوی مراسم ازدواج خود را برگزار کردند.

حیدری گفت: خانواده ها با مراجعه به موسسه شفا و یا دفاتر آستان قدس رضوی با پرداخت 16 میلیون و 800 هزار تومان جیهزیه های که از سوی آستان قدس رضوی تهیه شده است را برای نوعروسان خود دریافت کنند.
او در ادامه بیان کرد:برای فراهم آوردن نشاط مردم خیابان های شهر یزد آذین بندی و مردم هم در محلات با نصب پرچم امام رضا(ع) منازل،دیوارنویسی با احادیثی از امام هشتم و اقداماتی از این قبیل نشاط و شادی را به شهربیاوند.

او به توزیع نمک متبرک رضوی بین نانوائی های اشاره کرد: امسال برای اولین بار نان مردم متبرک به عطر رضوی از سوی آستان قدس رضوی در استان یزد توزیع می شود.

حیدری به برنامه های هفته کرامت اشاره کرد و افزود: 140 برنامه در یزد با حضور دو تیم از خدام رضوی در ایام دهه کرامت که در سال قبل 340 عنوان برنامه با حضور 4 تیم خادم اجرایی شد ه است
او ادامه داد: امسال به دلیل محدودیت های موجود تنها میزبان 8 نفر از خدام رضوی آستان قدس رضوی هستیم

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا