فرماندار و رئیس شورای قنات بهاباد با بیان اینکه قنات بهاباد نقش مهمی در تأمین آب شرب و کشاورزی مردم داشته است و به عنوان یک اثر تاریخی و گرانبها، جاری و زنده است بر بهره برداری بهینه و جلوگیری از هدر رفت آب قنات بهاباد تأکید نمود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ جلسه شورای قنات شهرستان بهاباد به ریاست فرماندار و با حضور مدیر جهادکشاورزی شهرستان، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان و اعضای شورای قنات در محل فرمانداری برگزار شد.
فرماندار بهاباد با بیان اینکه قنات بهاباد نقش مهمی در تأمین آب شرب و کشاورزی مردم داشته است و به عنوان یک اثر تاریخی و گرانبها، جاری و زنده است بر بهره برداری بهینه و جلوگیری از هدر رفت آب قنات تأکید نمود.
"محمدمهدی خانی زاده" باتوجه به اقدامات صورت گرفته برای پروژه گردشگری آسیاب آبی بهاباد خواستار تأمین آب مورد نیاز از طریق قنات بهاباد جهت احیا و حفظ این اثر ارزشمند شد.
در ادامه پس از بحث و تبادل پیرامون مواد ذیل بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات لازم جهت اجرای موارد مطرح شده اتخاذ گردید.
پیگیری تهیه و اجرای طرح لوله گذاری مسیر قنات حدفاصل کوچه دفتر امام جمعه تا کشتخوان بهاباد، تعیین تکلیف مالکین قنات بهاباد و تهیه کتاب قنات بهاباد، ساخت استخر ذخیره آب شکسته قنات، همکاری شورای قنات جهت احیای آسیاب آبی بهاباد، تهیه و اجرای طرح محدودیت برداشت آب جهت جلوگیری از شستشوی فرش و ماشین در تفرجگاه سرآسیاب بهاباد و تعیین قیمت بهای هر جرعه آب شکسته بهاباد در سال 99 به مبلغ یک میلیون ریال از مصوبات این جلسه بود.
گفتنی است قنات بهاباد که متعلق به قرون اولیه اسلامی و در جنوب شرق بهاباد واقع می باشد، در سال 1389 به شماره 29989 در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا