مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در دیدار با مدیران کل صدا و سیمای مرکز یزد و جمعی از مدیران این سازمان، با قدردانی از حمایت‌های ویژه صدا و سیمای استان از برنامه‌های کتاب‌محور گفت: صدا و سیمای مرکز یزد، یار و یاور کتابخانه‌های عمومی در برنامه‌های مختلف فرهنگی است.

یزدفردا:رقیه دوست فاطمی‌ها و احمد پهلوانیان، مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و صدا و سیمای مرکز یزد ظهر دوشنبه 12 خرداد در دفتر مدیرکل صدا و سیما دیدار و گفتگو کردند.

دوست فاطمی‌ها در ابتدای این دیدار، با قدردانی از حمایت همیشگی و صمیمانه مجموعه صدا و سیمای مرکز یزد از برنامه‌های متنوع فرهنگی کتابخانه‌ها گفت: نگاه ویژه مدیرکل صدا و سیمای استان و مدیران این مجموعه به حوزه کتابخانه‌ها، همواره ما را در برگزاری برنامه‌های اثرگذار و پیشبرد اهداف فرهنگی نهاد کتابخانه‌ها کمک کرده است.

وی افزود: این حمایت و همراهی به ویژه در برگزاری جشنواره‌های کتابخوانی رضوی در سال‌های اخیر مشهود بوده و تبلیغات این جشنواره با نگاه فرهنگی و مثبت مدیرکل جوان و خوش‌فکر صدا و سیمای یزد، به شکل ویژه‌ای در جدول پخش برنامه‌های شبکه استانی قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد در بخش دیگری از سخنان خود، به برگزاری موفق و باشکوه آیین ملی روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار در آبان‌ماه سال گذشته اشاره کرد و افزود: این آیین که به مناسبت انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال 98 و با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، به اذعان بسیاری از مدیران شرکت‌کننده در این مراسم، بسیار منظم، باشکوه و در خور جایگاه فرهنگی استان یزد برگزار شد.

وی تصریح کرد: از بخش‌های شاخص این برنامه، همکاری صمیمانه بخش‌های مختلف صدا و سیمای مرکز یزد بود که سبب شد این آیین همزمان از دو شبکه ملی و شبکه‌ استانی یزد به طور زنده پخش شود.

احمد پهلوانیان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد نیز در این دیدار با اشاره به رشد چشمگیر کتابخانه‌ها در سال‌های اخیر گفت: حضور خانم دوست فاطمی‌ها در رأس کتابخانه‌های عمومی و خلاقیت و انگیزه ایشان در این مجموعه، سبب شده است جایگاه کتابخانه‌های در سال‌های اخیر ارتقا یابد و شاهد برنامه‌های متنوع و جذاب فرهنگی با محوریت کتابخانه‌های عمومی باشیم.

وی بیان داشت: صدا و سیما جزو دستگاه‌های حساس کشور است که باید در همه حوزه‌ها فعال باشد، ولی همکاران ما در صدا و سیمای مرکز یزد در برخی حوزه‌ها فراتر از وظیفه قانونی و با اعتقاد و عشق، عمل می‌کنند که یکی از این مقوله‌ها، کتبا و کتابخوانی است.

پهلوانیان تصریح کرد: هرکجا در جامعه شاهد خشونت و زبری در رفتارهای اجتماعی هستیم، به خاطر این است که از کتاب و مطالعه فاصله گرفته‌ایم.

وی بیان داشت: وقتی تأکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب که بی‌شک حرفه‌‌ای‌ترین کتابخوان در کشور هستند، را برای مطالعه و انس با کتاب می‌بینیم، وظیفه ما برای نقش‌آفرینی در این زمینه و تبلیغ و ترویج کتابخوانی سنگین‌تر می‌شود.

وی همچنین پیشنهاد داد به منظور ارتباطات گسترده‌تر دو نهاد و فراهم کردن امکان ارتباطات امن و سریع برای ساخت برنامه‌های تلویزیونی کتاب‌محور، کتابخانه مرکزی یزد به فیبر نوری صدا و سیما متصل شود تا پس از راه‌اندازی رسمی بتوان از فضا و ظرفیت کتابخانه برای برنامه‌سازی در حوزه کتاب و کتابخوانی بهره‌مند شد.

در پایان این دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد لوح سپاس علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی را به مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد و همکاران وی تقدیم کرد. دبیرکل نهاد در این لوح سپاس از همکاری صمیمانه مدیرکل و کارکنان صدا و سیمای مرکز یزد در برگزاری باشکوه آیین ملی روز بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار قدردانی کرده است.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا