فرماندار رفسنجان با بیان اینکه افرادی در بحث فروش کالاها از جمله میوه، علوفه، شیر و ... گران فروشی می کنند، گفت: باید هیمنه این افراد شکسته شود تا عموم مردم با خیال راحت بتوانند خرید کنند.

به گزارش رفسنجان فردا؛ مجید فصیحی هرندی درستاد تنظیم بازار شهرستان رفسنجان در محل فرمانداری اظهار کرد: برخی کالاها از جمله علوفه در شهرستان های کهنوج، جیرفت، بردسیر و ... تولید و به شهرهای مورد نیاز ارسال می شود اگر این محصول با قیمت گران عرضه می شود دیگر احتکار نیست بلکه گرانفروشی است.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در بحث توزیع محصولات و اینکه شرکت تعاونی ها باید مردمی باشند تصریح کرد: شرکت تعاونی های روستایی که توانایی مالی دارند با توجه به نیازسنجی در شهرستان، خرید محصولات را از شهرستان های همجوار انجام دهند و با قیمت متعارف و مناسب توزیع کنند و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند تا ریشه گرانفروشی از بین برود.

فرماندار رفسنجان تاکید کرد: باید از همه ظرفیت ها در راستای خدمت رسانی به مردم و جلوگیری از احتکار و گرانفروشی انجام داد و هیمنه گرانفروشی را بشکنیم.

فصیحی هرندی ادامه داد: ۵ هزار سر اسب و ۱۳ هزار رأس گاو در شهرستان رفسنجان داریم که به ترتیب جزو صنعت اسب و صنعت دامپروری قرار دارند و با اینکه دامداران در این عرصه ها با مشکلات عدیده ای مواجه هستند امّا سرمایه گذاری درهرکدام از این ۲ صنعت متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه دامداران تقاضای افزایش قیمت شیر مصرفی را دارند، خاطرنشان کرد: باید میزان مصرف علوفه و میزان تولید شیر در رفسنجان را بسنجیم و بر اساس همان سهم قیمت شیر را افزایش داد تا هم تولید کننده هم مصرف کننده متضرر نشوند.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: افرادی که فعالیت صنفی انجام می دهند اگر مدیریت صحیح داشته باشند موفق می شوند وگرنه ورشکست می شوند؛ لذا نباید به مردم کوتاهی کرد، آن ها شهید دادند و در مقابل ظلم و ستمگران از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند.

وی تأکید کرد: اگر به درستی کار کنیم منافع همه حفظ می شود./ایسنا

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا