فرماندار بهاباد با اشاره به نقش آموزش و تأثیر آن در مواقع بحران، بر ارائه آموزش های کاربری تأکید نمود و گفت: آمادگی در مواقع بحران با استمرار داشتن آموزش ها تحقق خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ فرماندار بهاباد در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بهاباد با اشاره به مشکلات و کمبودهای شهرستان از جمله در زمینه تجهیزات مورد نیاز در مواقع بحران باتوجه به بعد مسافت تا مرکز استان و شهرستان های معین گفت: شهرستان بهاباد یک ایستگاه آتشنشانی دارد و موظف است به تمام نقاط شهرستان خدمات ارائه دهد که این موضوع باتوجه به پراکندگی روستاهای شهرستان مشکلاتی به همراه داشته است که می طلبد حداقل یک ایستگاه آتشنشانی در بخش آسفیچ راه اندازی شود.

"محمدمهدی خانی زاده" یکی از مهمترین آسیب های شهرستان بهاباد را در بحث کنترل سیلاب و روان آب ها دانست و گفت: این موضوع باتوجه به بندها و سدهایی که توسط منابع طبیعی و آب منطقه ای در سمت غرب بهاباد احداث شده به مقدار زیادی مؤثر بوده و با اجرای بندهای خاکی باقیمانده، موضوع غرب بهاباد حل خواهد شد اما در سمت شرق بهاباد نیاز به طرح های مطالعاتی برای پیشگیری از وقوع سیل می باشد.  

وی در بخش دیگر سخنان با اشاره به نقش آموزش و تأثیر آن در مواقع بحران، بر ارائه آموزش های کاربری تأکید نمود و گفت: آمادگی در مواقع بحران با استمرار داشتن آموزش ها تحقق خواهد یافت.

 در ادامه مسئولین به بیان گزارشی از برخی اقدامات مرتبط با مدیریت بحران و مشکلات بحران های طبیعی شهرستان پرداختند و تصمیماتی اتخاذ گردید.

تخصیص مبلغ 25 میلیارد ریال برای طراحی و اجرای پروژه های حوزه آبخیزداری در غرب بهاباد، برگزاری مانور زلزله در بهاباد، برگزاری نشست های تخصصی و کارگاه هایی آموزشی خطرات ناشی از حوادث طبیعی برای مدیران و افرادی که با ستاد مدیریت بحران همکاری دارند، برگزاری دوره های آموزشی ویژه شهروندان توسط هلال احمر، راه اندازی پایگاه موقت امداد جاده ای توسط هلال احمر، بررسی خسارت های ناشی از حوادث طبیعی  شهرستان، انجام مطالعه در زمینه سیلاب ها و روان آب هایی شهرستان، بررسی راهکارهای مناسب جهت جابجایی روستای ده محمد رفیع، لایروبی رودخانه های فصلی شهرستان و تخصیص تجهیزات لازم جهت مهار آتش سوزی در مراتع شهرستان از برخی مصوبات جلسه بود.

جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بهاباد صبح امروز شنبه 10 خرداد99 با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان یزد، فرماندار بهاباد، بخشداران مرکزی و آسفیچ، نمایندگان تام الاختیار ادارات کل آب منطقه ای، منابع طبیعی و آبخیزداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و هلال احمر استان و اعضای ستاد شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا