مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با بیان اینکه برگزاری مانورهای تمرینی باعث تقویت هماهنگی بین مدیران دستگاهها در مواقع بحران می شود گفت: باتوجه به اینکه بیشتر سبقه شهرستان بهاباد در زمینه زلزله است، برگزاری مانور زلزله در اولویت کاری می باشد.

جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بهاباد صبح امروز شنبه 10 خرداد99 با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان یزد، فرماندار بهاباد، بخشداران مرکزی و آسفیچ، نمایندگان تام الاختیار ادارات کل آب منطقه ای، منابع طبیعی و آبخیزداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و هلال احمر استان و اعضای ستاد شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با بیان اینکه این جلسه راستای 31 شهرستان کمتر توسعه یافته تشکیل شد گفت: در این رابطه مسائل و مباحث مربوط به مدیریت بحران، بخشی از برنامه توسعه ای شهرستان بهاباد محسوب می شود که به صورت ویژه و خاص دنبال خواهد شد.

"محمود شاکری شمسی" با بیان اینکه در بحث رودخانه ها و حریم رودخانه در کل کشور مشکلاتی داریم گفت: باتوجه به اینکه حدود 17 سال خشکسالی در کشور حکم فرما بوده، متأسفانه در بعضی از نقاط کشور به حریم رودخانه ها تجاوز شده است.

وی افزود: خوشبختانه از سال گذشته شاهد بارندگی های خوبی بودیم که اهمیت و توجه خاص به رودخانه ها، بازبینی وضعیت سدها و بندها را می طلبد.

شاکری شمسی با اشاره به زلزله خیز بودن کشور گفت: در سطح استان یزد، بیشتر زلزله را در شهرستان بهاباد شاهد هستیم و لذا آمادگی در برابر زلزله خیلی مهم هست و تکلیف ما این است که آموزش و اجرای مانورها را جدی بگیریم که باتوجه به قانون جدید مدیریت بحران کشور، این وظیفه بر عهده جمعیت هلال احمر گذاشته شده است.

وی ادامه داد: نیاز است با شناسایی گروه های هدف، دوره های آموزشی برای تشکل های مردم نهاد، مدیران دستگاه های اجرایی به ویژه برای افرادی که در شهرستان بهاباد سکنی دارند طراحی و اجرا شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با تأکید بر اینکه بحث آتش سوزی مراتع را باید جدی بگیریم گفت: بحث آتش سوزی در مراتع کشور دارد پررنگ می شود؛ بارندگی های اخیر باعث ایجاد مراتع خوبی شد که باتوجه به افزایش دمای هوا و خشک شدن پوشش گیاهی، باید تدابیر لازم برای ارتقاء سطح آمادگی مسئولین و مردم برنامه ریزی شود.

شاکری شمسی با بیان اینکه برگزاری مانورهای تمرینی باعث تقویت هماهنگی بین مدیران دستگاهها در مواقع بحران می شود گفت: باتوجه به اینکه بیشتر سبقه شهرستان بهاباد در زمینه زلزله است، برگزاری مانور زلزله در اولویت کاری می باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا