جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان تفت با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، فرماندار تفت، معاون هماهنگي برنامه‌وبودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و اعضای شورای پدافند غیرعامل این شهرستان برگزار شد.

اولین جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان تفت در سال جاری با حضور "محمدصادق طهماسبی" مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، "سید مجتبی حسینی پور" رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، "علیرضا نوکار" فرماندار شهرستان تفت، "محمدرضا نبی"معاون هماهنگي برنامه‌وبودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و سایر اعضای شورای پدافند این شهرستان برگزار شد.

"محمدصادق طهماسبی" در این جلسه با تقدیر از عملکرد مطلوب ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شهرستان تفت اظهار داشت: با اقدامات خوب ستاد شهرستانی مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و همکاری مردم، به‌خوبی از شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان تفت جلوگیری شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد خواستار فعال شدن کارگروه سلامت و ایمنی شورای پدافند غیرعامل شهرستان تفت شد و بیان داشت: با توجه به‌پیش بینی‌های صورت گرفته مبنی بر امکان شیوع مجدد ویروس کرونا، آفت‌های مشترک بین انسان و دام و آنفولانزای فوق حاد پرندگان، کارگروه سلامت و ایمنی اقدامات پیشگیرانه لازم در این زمینه را برنامه‌ریزی نماید.

طهماسبی پدافند غیرعامل را یکی از رکن‌های حساس در جامعه عنوان نمود و تصریح کرد: ارتقا زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم و پایداری نسبی آنان در مقابل حوادث باید در دستور کار اعضای شورای پدافند غیرعامل شهرستان تفت قرار گیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد ادامه داد: ضروری است الزامات پدافندی در زمان طراحی و اجرای پروژه‌های عمرانی دیده شود تا از آسیب‌های آینده جلوگیری و پروژه‌های عمرانی با پیوست الزامات پدافندی مورد تصویب و اجرا قرار گیرد.

این مقام مسئول به موضوع آفت‌های حوزه کشاورزی نیز اشاره و تأکید کرد: در مقابله با آفت‌ها در حوزه کشاورزی علاوه بر همت و تلاش مردمی نیاز به همکاری دولت و اختصاص اعتبار مناسب است و مردم به‌تنهایی قادر به کنترل آفات نخواهند بود.

طهماسبی در پایان از برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی پدافند غیرعامل برای دهیاران با استفاده از سامانه‌های آموزشی آنلاین در آینده‌ی نزدیک خبر داد.

"سید مجتبی حسینی پور" رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در این جلسه با تأکید بر ضرورت رعایت الزامات پدافندی در اجرای طرح‌های عمرانی بیان داشت: یکی از گفتمان‌هایی که سازمان برنامه بودجه برای رایج شدن آن بین مدیران تلاش نموده اخذ مجوزهای ماده 23 برای اجرای پروژه‌های عمرانی جدید است.

وی ادامه داد: اخذ مجوز ماده 23 برای پروژه‌های عمرانی توسط سازمان برنامه‌وبودجه زمانی صادر خواهد شد که الزامات پدافندی در طراحی‌های آن پروژه مدنظر قرارگرفته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از اختصاص اعتبارات استانی برای مبارزه با آفت مگس مدیترانه خبر داد و عنوان نمود: انار یکی از محصولات مهم کشاورزی استان است و برای مبارزه با این آفت با توجه به خسارتی که در سالیان گذشته به باغداران وارد نموده اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته‌شده است.

حسینی پور در پایان از پرداخت خسارت سیل سال 98 به قنوات در چند روز آینده خبر داد.

"علیرضا نوکار" فرماندار شهرستان تفت در این جلسه خواستار دیده شدن جمعیت شناور این شهرستان در توزیع اعتبارات شد و بیان داشت: با توجه به ویژگی‌های خاص شهرستان تفت ازجمله روستاهای زیاد و پراکنده و حضور جمعیت شناور از مرکز استان در تمامی ایام سال در این شهرستان و با توجه به اعتبارات محدود شهرستان امکان خدمات‌دهی مناسب وجود ندارد و ضروری است در توزیع اعتبارات شهرستان جمعیت شناور آن نیز دیده شود.

  • نویسنده : حسین زارع
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا