رئیس اداره برق رفسنجان گفت: فرسودگی شبکه های هوایی برق عامل اصلی قطعی برق در روز گذشته است.

به گزارش رفسنجان فردا؛ محمدرضا یوسفی رئیس اداره برق رفسنجان فرسودگی شبکه های هوایی برق را عامل اصلی قطعی برق در روز گذشته عنوان کرد و اظهار داشت : از آنجائیکه شبکه های برق به صورت هوایی احداث شده اند و فرسودگی این شبکه ها زیاد است سرعت باد باعث پارگی سیم ها می شود.
وی بیان داشت: به علت فرسودگی شبکه برق و همچنین وجود درختانی مانند کاج که از داخل شبکه عبور کرده اند و از آنجائیکه مجوز شاخ زنی را از شهرداری نداریم سرعت باد باعث می شود که وزن درختان بر روی سیم های برق قرار گیرد و سیم های برق پاره شوند.
یوسفی با اشاره به اینکه عمده خاموشی ها به خاطر پارگی سیم ها بوده گفت: عمر طولانی پایه ها که بر اثر فشار باد باعث سقوط آن می شدند از دیگر عوامل خاموشی برق در روز گذشته بود.
رئیس اداره برق رفسنجان عنوان داشت: در مواقعی که هواشناسی هشدار می دهد گروه های ما در حالت آماده باش هستند با توجه به قطعی برق روز گذشته در نقاط مختلف رفسنجان و حومه نیروی های ما از لحظه قطعی تا آخر شب برای رفع این مشکل اقدام کردند.
یوسفی گفت: اگر شبکه ها برق زیر خاک مانند لوله آب احداث شده بودند طبیعتا حادثه های کمتری رخ می داد چرا که این شبکه های هوایی در برابر طوفان ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر دوام ندارند.خانه خشتی

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا