اداره کل امور اقتصادی و دارایی و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد در زمینه صدور اسناد مالکیت تک برگی املاک دولتی تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، معاون نظارت مالی و رئیس خزانه استان یزد با اعلام این خبر افزود: این کار در راستای سیاست های وزارت اقتصاد و سازمان املاک کشور انجام شده است و بر اساس آن تمامی اسناد مالکیت تک برگی دولتی با فرمت جدید صادر می شود.

سعید نورایمانی اظهار داشت: بر همین اساس خزانه استان یزد موظف است اسناد مالکیت املاک دولتی را به اداره ثبت اسناد و املاک استان تحویل دهد.

وی یادآور شد: در حال حاضر یک هزار و 554 سند مالکیت دولتی که در اختیار خزانه استان بود به اداره کل ثبت اسناد تحویل شد و حدود 700 سند دیگر که در اختیار دستگاههای دولتی است باید تحویل شود.

وی با بیان اینکه در چارچوب این سیاست اسناد تک برگی املاک دولتی با اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی متفاوت و رنگ و فرمت جدید خواهد بود؛ هدف از اجرای این کار را پیشگیری از سوء استفاده از اسناد املاک دولتی اعلام کرد.

رئیس خزانه معین استان یزد گفت: در راستای اجرای این سیاست نشستی با حضور مدیران کل و مسئولان دو دستگاه یاد شده برگزار و تواهمنامه امضاء شد و اداره کل ثبت اسناد و املاک استاد یزد برای صدور اسناد تک برگی املاک  دستگاههای اجرایی برنامه زمان بندی اعلام کرده است.

وی با تاکید بر پیگیری دستگاههای اجرایی استان برای صدور اسناد مالکیت املاک خود اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه، گزارش عملکرد این بخش به وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارسال خواهد شد.

هم اینک دو هزار و 250 ملک دولتی در استان یزد در حال مستندسازی می باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا