استاندار یزد با بیان اینکه از اعتماد و بها دادن به بانوان در عرصه های مدیریتی استان، رضایت کامل داریم، عنوان کرد: استفاده از توانمندی های بانوان در عرصه های مدیریتی استان در دستور کار دستگاه های دولتی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در نشست مشترک با بانوان که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، با تبریک این روز به بانوان استان و همچنین تبریک ایام الله دهه فجر که مدت زیادی از آن نگذشته است، تاکید کرد: بانوان نقش بسیاری در تحولات دوره انقلاب داشتند که به خوبی این نقش تبیین نشده است.
استاندار با اشاره به بها دادن به بانوان پس از انقلاب، عنوان کرد: انقلاب زمینه های نقش آفرینی بانوان در عرصه مختلف را فراهم کرد.
وی با اشاره به اعتماد استان در سال های اخیر به بانوان و ورود آنها به عرصه های مدیریتی یزد، تاکید کرد: از اعتماد و بها دادن به بانوان در عرصه های مدیریتی استان، رضایت کامل داریم.
طالبی به انتخاب معاون زن در استانداری یزد اشاره کرد و افزود: با توجه به عملکرد مثبت مشاهده شده در این حوزه، وزارت کشور دیگر استان ها را تشویق کرد که از بانوان توانمند استانشان در بخش های مختلف مدیریتی بهره ببرند.
وی افزود: استفاده از توانمندی های بانوان در عرصه های مدیریتی استان در دستور کار دستگاه های دولتی استان است.
استاندار با ابراز علاقه مندی نسبت به مشاهده بانوان در سمت های شهردار و فرماندار گفت: باید با استخراج لیستی از بانوان توانمند، از آنها در عرصه مدیریت استان بهره برد.
وی با اشاره به ورود بانوان در شوراهای شهر و روستا و در معرض رای قرار گرفتن آنها عنوان کرد: باید فضای لازم برای ورود بیشتر بانوان در عرصه انتخابات فراهم شود چرا که تعداد کنونی بانوان استان در مسئولیت های اینچنینی بسیار کمتر از ظرفیت های موجود است.
استاندار با بیان اینکه جنس مسائل مربوط به بانوان به گونه ای است که باید به صورت مستمر به آن پرداخته شود، گفت: در همین راستا اتاق فکری به منظور برنامه ریزی منسجم برای ایجاد فضاهای مناسب به منظور نقش آفرینی بانوان ایجاد شود.
بالاترین مقام اجرایی استان بر رویکرد استان برای فعالیت در حوزه اقتصادی دانش بنیان تاکید کرد و افزود: اقتصاد دانش بنیان، بستری مناسب برای توسعه اشتغال بانوان است.
استاندار با اشاره به درصد بالای بیکاری در بین بانوان استان گفت: ایجاد بسترهای مناسب برای اشتغال بانوان، یکی از مهمترین اولویت های استان است.
طالبی با بیان اینکه بانوان استان ورود موفقی به عرصه کارآفرینی داشته اند، عنوان کرد: از بانوان کارآفرین می خواهیم مشاغلی مناسب با شرایط بانوان استان ایجاد کنند.
وی در خصوص دفاتر تسهیلگری و نقش بانوان در این دفاتر، عنوان کرد: بر اساس گزارش های واصله، بانوان در اجرای طرح دفاتر تسهیلگری در محلات یزد نقشی محوری و تاثیر گذار داشته اند.
طالبی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان به دنبال شکاف انداختن بین نظام و مردم هستند و حضور در انتخابات می تواند این توطئه را خنثی کند و بانوان می توانند نقش تاثیر گذاری برای افزایش مشارکت انتخاباتی داشته باشند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا