مدیرعامل موسسه خیریه کوثر رفسنجان گفت: با تأسیس این موسسه در سال ۹۰ طی این ۸ سال ۹۰۰ سری جهیزیه به ارزش ۱۸ میلیارد ریال به زوجین نیازمند شهرستان اعطا شد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ محسن اسماعیلی در آیین کلنگ زنی مجتمع مسکونی ۶۰ واحدی نیازمندان خیریه کوثر رفسنجان که با حضور حجت الاسلام حسین انصاریان مؤلف و استاد حوزه علمیه قم، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس، مهندس فصیحی هرندی فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان انجام شد بیان کرد: خیریه کوثر رفسنجان در سال ۱۳۹۰ تأسیس شد و با جذب خیرین شهرستان کار تهیه جهیزیه برای زوج های نیازمند را آغاز کرد  و تا کنون ۹۰۰ سری جهیزیه با اعتبار بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال به این زوج ها اعطا کرده است.

مدیرعامل موسسه خیریه کوثر رفسنجان بیان کرد: یکی دیگز از فعالیت های این موسسه راه اندازی کارگاه خیاطی واشتغالزایی برای ۱۸ نفر از زنان سرپرست خانوار است و این کارگاه به همت خیران راه اندازی شد ضمن اینکه توزیع بسته های مواد غذایی بین نیازمندان،  ایجاد ۴ نمایندگی و شعبه نان رضوی با اشتغالزایی ۱۰ نفر در سال ۹۲ از دیگر فعالیت های این خیریه است.

وی تصریح کرد: محصولات نان رضوی به کارخانجات و مجتمع مس سرچشمه به فروش می رسد.

اسماعیلی به ایجاد مشاغل خانگی برای خانواده های بی بضاعت اشاره کرد وگفت: برای این هدف صندوق قرض الحسنه کوثر راه اندازی کردیم که در حال حاضر ۱۰ میلیارد ریال موجودی این صندوق است که هر ساله به تعداد زیادی افراد و متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی تا سقف ۵ میلیون تومان بدون کارمزد با ۲۰ قسط اعطا می شود.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۶ دوره نمایشگاه و بازارچه مشاغل خانگی در رفسنجان برپا کردیم و درآمد حاصل از فروش محصولات این بازارچه صرف تهیه جهیزیه برای زوجین نیازمند صرف می شود.ایرنا

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا