نخستین دوره آموزشی قصه‌گویی ویژه اعضای کم‌بینا و نابینای یزد با هدف استعدادیابی و آموزش مهارت‌های ارتباطی از طریق قصه‌گویی، با مشارکت انجمن تخصصی قصه‌گویان سروش در کتابخانه امام علی (ع) یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این دوره  دو روزه که روزهای دوم و سوم بهمن در کتابخانه امام علی(ع) برگزار شد، 15 نفر از اعضای کم‌بینا و نابینای کتابخانه حضور داشتند و با تکنیک‌های قصه‌گویی و شیوه‌های ارتباط با دیگران از طریق قصه و داستان، آشنا شدند.

مهدی آرایی، مدرس دوره و داور جشنواره‌های بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در روز نخست این دوره آموزشی به تعریف قصه و قصه‌گویی و بیان اهداف قصه‌گویی پرداخت و «بیان» و «لحن» را یکی از ابزارهای مهم در ارائه داستان و جذب مخاطب دانست.

در روز دوم این دوره آموزشی نیز مباحث تخصصی در خصوص زبان بدن در قصه‌گویی و شناخت متن خوب و جذاب، به عنوان دو عنصر اصلی و لازم در قصه‌گویی مطرح شد.

در بخش پایانی کارگاه آموزشی، چند تن از نابینایان به اجرای قصه‌های منتخب خود پرداختند و روشندلان شرکت کننده در این دوره نیز به صورت عملی با تکنیک‌های قصه‌گویی و چگونگی ارتباط با مخاطب در حین بیان قصه آشنا شدند.

گفتنی است، در پایان این دوره آموزشی برای شرکت کنندگان گواهی آموزشی صادر و از مدرس دوره نیز با اهدای لوح سپاس و هدایای فرهنگی تقدیر شد.

 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا