امام جمعه رفسنجان با تأکید بر حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای گفت: نظامی که پایه‌هایش بر دوش مردم باشد امیدوار به بقاء و ادامه است.

به گزارش رفسنجان فردا؛ حجت‌الاسلام اصغر عسکری  در خطبه‌های نماز جمعه رفسنجان اظهار داشت: ملت مسلمان و متدین و حق‌گرای ایران در بهمن 57 به پیروزی رسیدند، ماه بهمن جنود الهی بر جنود شیطانی غلبه کردند و ایام‌الله‌های متعددی در این ماه به‌قوع پیوست.

امام جمعه رفسنجان بیان داشت: رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته مطالب کلیدی و محوری باز کردند بنده معتقدم فرمایشات رهبر انقلاب و امام راحل نیازمند تفسیر است همان‌گونه که قرآن و نهج البلاغه نیاز به تفسیر دارند.

وی تصریح کرد: امروز اقتدار لازمه بقاء در نظام جهانی است اگر یک ملت و حاکمیت بخواهد بماند باید قدرت داشته باشد اگر قدرت نداشته باشد زیر پا له می‌شود انسان‌ها و مغزهایش را می‌دزدند و بر نوامیسش مسلط می‌شوند با نگاهی به شرق و غرب می‌بینیم سال‌های سال آمریکایی‌ها سلطه دارند.

عسکری ادامه داد: اصل اقتدار، فرهنگی است استقلال فرهنگی در نظام قانونمند الهی جایگاه والایی دارد که قرآن می‌فرماید کلماتی که مشرکان و یهودیان به‌کار می‌برند شما به کار نبرید.

وی خاطرنشان کرد: سلطه فرهنگی و نفوذ آرام‌آرام وارد می‌شود نفوذ مانند هجوم نیست بلکه بدون اینکه متوجه شویم می‌بینیم الفاظ، فرهنگ، گفتمان و زندگی‌ها تغییر کرد و دشمن بر فرهنگ‌مان پیروز شد. اول باید جلوی نفوذ فرهنگی دشمن گرفته شود و سپس به‌دنبال اقتداری که درون‌گرا باشد، برویم.

امام جمعه رفسنجان افزود: بعضی در کشور می‌خواهند اقتدار را با وابستگی به قدرت‌های بزرگ ایجاد کنند و با زد وبندهای سیاسی بیرون اقتدار ایجاد کنند که این معنا در نظام قانونمند الهی پذیرفته نیست.

وی ابراز داشت: سال‌ها مبارزه کردند ما را در مسئله برجام با این‌همه خدعه و نیرنگ روبه‌رو کردند اگر گوش داده بودیم و در بحث توان موشکی با دشمن مذاکره شده بود بعد از شهادت سردار سلیمانی هرگز نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم.

عسکری اظهار کرد: سردار سلیمانی در سال‌های اخیر برای مردم سنی، شیعه، عرب و ...در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و..اقدام کرد و مردمی که تحت سلطه بودند بدون هیچ چشمداشتی سلطه اجانب را از سر ملت‌ها برداشت که عنوان رزمندگان بدون مرز را رهبری در خصوص ایشان و رزمندگان جبهه مقاومت مطرح کردند.

وی گفت: کار سربازان بدون مرز کار مهمی است آن‌ها به دین و مذهب نگاه نکردند و امیدواریم این معنا جهانی شود و هر جا مردم تحت سلطه بودند رزمندگان بدون مرز وارد شوند.

عسکری از ارسال کمک‌های نقدی به آسیب‌دیدگان از سیل یاد کرد و افزود: کمک‌های مردمی خیلی می‌تواند کارساز باشد و باید به فکر این هموطنان‌مان باشیم که یکی از معانی سربازان بدون مرز است.

وی به انتخابات اشاره کرد و بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای تأکید کرد و متذکر شد: حضور مردم خیلی ارزشمند است نظامی که پایه‌هایش بر دوش مردم باشد امیدوار به بقاء و ادامه است.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: از بین افراد صالحی که شورای نگهبان اسامی آن‌ها را اعلام کرده اصلح را انتخاب کنید./فارس

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا