مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در بافق گفت: بیش از ۲ هزار ۲۶۰ بیمار خاص در استان از کمبود دارو و همچنین به علت سطح پایین درآمدهای این افراد در مورد درمان و معیشت نیز با مشکلات زیادی مواجه هستند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ صبح روز سه شنبه 10 دی ماه، کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت زنان و خانواده با‌‌فق با حضور خامسی مدیر کل دفتر امور اجتماعی وفرهنگی استانداری یزد، زاده رحمانی فرماندار و پورامینی بخشدار مرکزی بافق، یادگار مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور شعبه یزد و سایر اعضای این کارگروه در شهرستان در محل سالن اجلاس آیت الله حاج شیخ محمدتقی بافقی فرمانداری برگزار شد.

فخر السادات خامسی هامانه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد دراین جلسه، گفت: بیش از ۲ هزار ۲۶۰ بیمار خاص در استان از بیماری‌های هموفیلی، نارسایی کلیه، ام اس و تالاسمی رنج می‌برند که بیشترین مشکل آنان در زمینه دارو درمان است.

وی افزود: با بحث رصد، پایش، ارزیابی و ساماندهی حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی توجه بیشتری به این بیماری‌ها می‌شود.

خامسی ادامه داد: بیشترین بحثی که بیماران خاص دارند در زمینه معیشت و اشتغال آنان است، ولی در مجموع، چون بیشتر بیماران از سطح کم درآمد و کم برخوردار هستند اصلی‌ترین مشکل کمبود دارو و بحث‌های درمانی آنان است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد افزود: با تقویت این کارگروه‌ها در سطح شهرستان‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی تقویت سلامت، بنیان خانواده‌ها نیز تحکیم می‌شود.

او گفت: در این کارگروه بافق مصوباتی در زمینه تسهیلات، موضوعات مالی و اشتغال و درمان بیماران خاص به تصویب رسید.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا