"احسان سعادتمند" بخشدار گاریزات تفت از برگزاری هشتمین دوره جشنواره آیین‌های سنتی روستای هدف گردشگری رشکوئیه در روز جمعه ششم دی‌ماه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "احسان سعادتمند" بخشدار گاریزات شهرستان تفت با اعلام خبر برگزاری هشتمین دوره جشنواره آیین‌های سنتی روستای هدف گردشگری رشکوئیه در روز جمعه ششم دی‌ماه اظهار داشت: این جشنواره باهدف احیاء رسوم سنتی و قدیمی، ترویج کار گروهی و ایجاد رقابتی سالم هرساله در روستای رشکوئیه از توابع بخش گاریزات شهرستان تفت برگزار می‌شود.

سعادتمند ادامه داد: در سال جاری در این جشنواره با شعار اعتلای فرهنگی در گرو بازنشانی فرهنگ ها به احيا و معرفی آيين سنتی لپو کلوخ یا به عبارتی سیب کلوخ كه از ساده‌ترین و رايج‌ترين غذاها در بين جوامع محلی و به‌ویژه در فصول سرد سال گرمابخش هم‌نشینی اهالی اين روستا می‌پردازند.

 وی با تأکید بر اینکه برگزاری جشنواره‌های بومی محلی را می‌توان در ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرارداد، خاطرنشان کرد: احیای سنت‌ها، آیین‌ها، آداب‌ورسوم و توسعه گردشگری به‌واسطه معرفی جاذبه‌های محلی ازجمله دستاوردهای برگزاری این جشنواره به شمار می‌رود.

بخشدار گاریزات خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری این‌گونه برنامه‌ها و همچنین رویدادهای مشابه همچون بازی‌ها بومی و محلی و غذاهای سنتی و محلی در روستاهای بخش گاریزات، شاهد رشد و شکوفایی روزافزون گردشگری روستایی در این بخش باشیم.

رشکوئیه، روستایی از توابع بخش گاریزات شهرستان تفت در استان یزد است و از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آن باید از امامزاده سید محمد و قلعه تاریخی این روستا نام برد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا