دبیر ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه در روند برگزاری انتخابات هیچگونه جایی برای ریسک و خطا وجود ندارد گفت: مهمترین وظیفه مسئولان برگزاری انتخابات، حفظ بی طرفی کامل و امانت داری رأی مردم است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ جلسه مشترک ستاد انتخابات استان یزد و شهرستان بهاباد صبح امروز سه شنبه سوم دیماه 98 با حضور "محمدعلی شاه حسینی" دبیر ستاد انتخابات استان، "حبیب فتاحی" رئیس کمیته استعلام و حراست ستاد، "مصطفی سالاری" رئیس کمیته امنیتی ستاد، "محمدجواد رامشک" رئیس کمیته حقوقی ستاد، "علی صالحی" رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد، "محمدمهدی خانی زاده" رئیس هیأت اجرایی انتخابات شهرستان بهاباد و اعضای ستاد انتخابات این شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

سرپرست دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان یزد طی سخنانی با اشاره حضور پرشور و بی نظیر مردم شهرستان بهاباد در انتخابات گذشته بر اهمیت جلب مشارکت گسترده مردم تأکید نمود و گفت: مهمترین وظیفه مسئولان برگزاری انتخابات، حفظ بی طرفی کامل و امانت داری رأی مردم است.

 "محمدعلی شاه حسینی" تسلط بر قوانین و دستورالعمل های انتخاباتی، تأمین امنیت انتخابات، رعایت کامل بی طرفی و مستند سازی جریان انتخابات را از دیگر موارد دارای اولویت در جریان برگزاری انتخابات عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در روند برگزاری انتخابات هیچگونه جایی برای ریسک و خطا وجود ندارد تصریح کرد: اعضای ستاد انتخابات بایستی ضمن آسیب شناسی انتخابات دوره های قبل، به قوانین و مقررات انتخابات اشرافیت کامل داشته باشند و مرجع پاسخگویی به سوالات دیگر دست اندرکاران انتخابات باشند.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد با تأکید بر ضرورت توجه به برنامه زمانبدی انتخابات و تهیه سناریوی مربوط به روز برگزاری انتخابات افزود: آموزش اعضای شعب اخذ رأی انتخابات اهمیت بسیاری دارد و در این زمینه نیز ستاد انتخابات برنامه ای مدون برای آموزش دارد.

شاه حسینی در حاشیه این جلسه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه براساس برنامه زمانبندی، شعب اخذ رأی در هیأت اجرایی تعیین شده اند گفت: تاکنون 755 شعبه اخذ رأی ثابت و سیار توسط هیأت های اجرایی شهرستان های استان یزد پیشنهاد شده است که طبق قانون تا نه روز قبل از برگزاری انتخابات می توان در خصوص محل و تعداد شعب اخذ رأی تجدید نظر صورت بگیرد.  

فرماندار و رئیس هیأت اجرایی انتخابات شهرستان بهاباد گفت: در شهرستان بهاباد 22 شعبه اخذ رأی پیشنهاد شده است که 13 شعبه در شهر بهاباد و بخش مرکزی و 9 شعبه در بخش آسفیچ تعیین شده اند.

"محمدمهدی خانی زاده" با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون روند خوبی برای برگزاری انتخابات در شهرستان حاکم بوده است افزود: مقدمات کار برای برگزاری انتخابات فراهم شده است تا انشاءا... انتخاباتی سالم و با مشارکت حداکثری مردم را در دوم اسفندماه شاهد باشیم.

در این جلسه رئیس ستاد انتخابات شهرستان بهاباد، مسئولین کمیته های ستاد انتخابات استان و شهرستان بهاباد، بخشداران مرکزی و آسفیچ گزارشی از اقدامات، مسائل و مشکلات شهرستان در زمینه برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را بیان نمودند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا