پیگیری وضعیت موجود درمانگاه شهرستان اشکذربر عهده مسئولین ذی‌ربط این شهرستان است که باید هرچه سریع رسیدگی و آن را مرتفع کنند.

یزدفردا :در پی تاخیر در آماده‌سازی فضای ساختمان بهداری اشکذر حجت‌الاسلام محمدرضا طالبیان امام‌جمعه اشکذر در خطبه‌های نماز جمعه بر لزوم توجه جدی مسئولان استانی در جهت تکمیل این پروژه تاکید کرد.

 

وی در بخشی از خطبه‌های خود وضعیت نابسامان درمانگاه اشکذر را دغدغه مردم شهر دانست و افزود: مکرر مردم گله‌مندی خود را از وضعیت نابسامان درمانگاه شهرستان اشکذر به ما ابراز می‌کند و از خدمات ضعیف درمانگاه بسیار ناراضی هستند.

 

حجت‌الاسلام طالبیان خطاب به مسئولین ذی‌ربط گفت: پیگیری وضعیت موجود درمانگاه بر عهده مسئولین ذی‌ربط شهرستان اشکذر است که باید هرچه سریع رسیدگی و آن را مرتفع کنند.

 

همین موضع‌گیری کوتاه اما مهم کافی بود تا خبرنگار اشکذر خبر سراغ رئیس مرکز بهداشت و درمان رفته و از کم و کیف وضعیت نا به سامان این درمانگاه خبری جدیدی کسب کند.

 

ابدی رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان اشکذر که به‌تازگی در این جایگاه ایفای نقش می‌کند؛ اما معتقد است؛ ضعف خدمات‌رسانی در بهداری اشکذر ریشه در کمبود زیرساخت لازم از جمله فضای ساختمانی مناسب دارد.

 

پنجمین رئیس مرکز بهداشت و درمان این شهرستان طی ۵ سال اخیر معتقد است؛ چنانچه خیّر ساختمان بهداری و آزمایشگاه این مرکز به تعهدات خود عمل نموده و فضای مناسب را در زمان مناسب تحویل می‌دادند؛ خدمات‌رسانی به بیماران و مراجعه‌کنندگان نیز می‌توانست بهتر و با کیفیت بالاتری ارائه شود.

 

دکتر ابدی در این مصاحبه تاکید می‌کند؛ بسیاری از ضعف‌های خدماتی موجود (که بخشی از آن مرتفع شده است) به دلیل کمبود فضای مناسب است و بخشی از آن نیز به دلیل قرار گرفتن ساختمان این مرکز در فضای کارگاهی است.

 

از سوی دیگر با پیگیری این ادعای مسئول مرکز بهداشت اشکذر؛ سید علی‌اکبر رضوانی مسئول توسعه مرکز بهداری اشکذر با بیان برخی مشکلات عدیده در تامین بودجه مالی این مرکز بهداشتی_ درمانی گفت: پیشرفت فضای ساختمانی مرکز بهداری اشکذر ۹۵ درصد بوده است.

 

وی با تاکید بر اتمام این پروژه در آینده‌ای نزدیک؛ مشکل عمده در طولانی شدن تکمیل این فضا را مسائل مالی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر فضای فیزیکی ساختمان آماده بهره‌برداری است و تنها مانع بهره‌برداری از این فضا؛ عدم تجهیزات گرمایشی و سرمایشی است.

 

رضوانی با اشاره به هزینه ۲ میلیارد تومانی تجهیزات گرمایشی، سرمایشی، گفت: چنانچه خیرین محترم در این بخش نیز مشارکت کنند؛ به‌زودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این ساختمان هستیم.

 

عدم فضای مناسب برای تزریقات مرد و زن و انجام آن در یک مکان، عدم ارائه خدمات مناسب از سوی داروخانه شبانه‌روزی که به بخش خصوصی واگذارشده ( با ساعت کار داروخانه از ساعت ۸ الی ۲۳) و ارائه خدمات ضعیف در برخی روزها به لحاظ ناکافی بودن کارکنان و تعداد بالای مراجعه‌کنندگان ازجمله مواردی است که شهروندان شهرستان اشکذر نسبت به آن اعتراض داشته و زمینه‌ساز نارضایتی‌های متعدد شده است.

ناگفته نماند که اکثر شهروندان نسبت به خدمات انجام گرفته در آزمایشگاه این بهداری ابراز رضایت کرده اند.

 

در ادامه تعطیلی پروژه آزمایشگاه بهداری اشکذر نیز موضوعی بود که توسط خبرنگار این پایگاه خبری دنبال و مورد پیگیری قرار گرفت.

 

بر اساس مصاحبه انجام‌شده با علوی‌نسب خیر ساخت آزمایشگاه بهداری شهرستان اشکذر؛ ضمن تاکید بر نیت قلبی برای ساخت این فضا گفت: به دلیل برخی مشکلات اقتصادی شخصی؛ روند پیشرفت این پروژه با کندی و تعطیلی مواجه شده است.

 

وی ابراز امیدواری کرد به‌زودی و با رفع مشکل اقتصادی پیش‌آمده؛ امور مربوط به فضای ساختمانی و ساخت آزمایشگاه این مرکز به‌زودی شروع می‌گردد و در مدت‌زمانی قابل‌قبول؛ این ساختمان نیز تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد‌.

 

در پایان اینکه؛ اگرچه خیر محترم به دلیل مسائل مالی و تورمی نتوانست پروژه را تمام و به تعهدات خود عمل کند؛ این سوالات در ذهن مردم اشکذر هست که سالها بی پاسخ است!

آیا دولت و استاندار محترم نباید از محل اعتبارات استان و کشور برای تکمیل تنها درمانگاه شبانه‌روزی شهرستان اشکذر پس از ۱۲ سال  که مراجعه‌کنندگان آن از رضوانشهر و رستاق نیز کم نیستند؛ معطوف دارد؟

چرا شهرستان اشکذر نباید از ثبات مدیریتی در بحث درمان و بهداشت برخوردار باشد و طی ۴ تا ۵ سال گذشته ۵ مدیر در شهرستان مدیریت کنند که ثمره این بی ثباتی وضعیت کنونی درمان و بهداشت شهرستان است؟

 

یک پیشنهاد؛به مسئولان امر پیشنهاد می‌گردد که تا زمانی که فضای درمانگاه  مساعد شود؛ با هماهنگی‌های لازم این مرکز از ساختمان خیری درمانگاه شفا که بلااستفاده است مستقر شود و خدمات خود را با کیفیت بهتری به شهروندان این شهرستان ارائه دهد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا