معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد روز پنج‌شنبه 14 آذر در آیین تجلیل از کتابداران و فعالان عرضه کتابخوانی استان یزد تصریح کرد: زیبنده نیست مجلس و دولت نگاهی کم‌ارج و حداقلی به بودجه کتابخانه‌های عمومی داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، آیین تجلیل از کتابداران و فعالان عرصه کتابخوانی استان یزد با حضور احمد ترحمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار‎؛ سیدمحمد رستگاری، فرماندار یزد؛ رضا زارع‌زاده، فرماندار مهریز؛ محسن حرازی‌زاده، مدیرکل هلال احمر یزد؛ سیدحسین پیغمبری، مدیرکل کانون پرورش فکری استان؛ عباس ملازینلی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد؛ رضا ذوالفعلی‌نژاد، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی یزد و جمعی از مسئولان فرهنگی استان در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی دکتر جوادی برگزار شد.

احمد ترحمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این مراسم با انتقاد از سرانه پایین مطالعه در کشور گفت: یکی از شاخص‌های ارزیابی و رشد اجتماعی هر ملتی، سرانه مطالعه و تیراژ چاپ کتاب است.

وی افزود: در کشوری که مهد تمدن و فرهنگ است و صاحبان اندیشه و بزرگان علمی و فرهنگی بی‌شماری در دامان این سرزمین پرورش یافته‌اند، شایسته نیست وضعیت مطالعه این‌چنین باشد و همه دست‌اندرکاران عرصه کتاب و کتابخوانی باید تلاش کنند این وضعیت بهبود یابد.

ترحمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احتمال کاهش بودجه کتابخانه‌های عمومی در سال آینده گفت: زیبنده نیست دولت و مجلس نگاهی کم‌ارج و حداقلی به بودجه کتابخانه‌های عمومی داشته باشند، چراکه کم‌توجهی به عرصه فرهنگ می‌تواند در آینده سبب‌ساز معضلات فرهنگی و اجتماعی عدیده‌ای در کشور شود.

وی ابراز امیدواری کرد، احتمال کاهش اعتبارات نهاد کتابخانه‌های عمومی در بودجه سال آینده کشور به حقیقت نپیوندد و تأمین بودجه پایدار و مستمر کتابخانه‌ها در دستور دولت و مجلس قرار داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با تکریم جایگاه کتابداران گفت: برای بنده افتخار است که در شروع خدمت خود به مدت 5 سال کتابدار بوده‌ام و با محیط دلنشین کتابخانه و رایحه خوش کتاب، انس داشته‌ام.

وی از کتابداران استان یزد خواست قدر دوران خدمت ارزشمند خود در کتابخانه‌ها و همنشینی با کتاب را بدانند و لذت مطالعه را از دست ندهند.

ترحمی همچنین تصریح کرد: کتابداران عزیز باید تلاش کنند محیط کتابخانه برای مراجعان جذاب شود و با خلاقیت و ابتکار خود، همه اقشار جامعه را به کتاب و مطالعه علاقه‌مند کنند.

گفتنی است در آیین تجلیل از کتابداران و فعالان عرصه کتابخوانی استان یزد، از 29 کتابدار و مسئول کتابخانه برتر، فرمانداران برتر در حوزه کتابخوانی، کتابخانه‌های شهری، روستایی و مستقل برتر، خدمتگزار برتر استان، پیشکسوت برتر استان، کتابخوانان برتر استان در گروه‌های سنی مختلف، برترین‌های استانی جشنواره خاطره‌نویسی کتابداران کشور و همچنین داوران استانی جشنواره هدهد سفید تقدیر شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا