مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد به همراه فرماندار بهاباد و رئیس شورای اسلامی شهرستان بهاباد از آسیاب آبی بهاباد بازدید نمود.

"سید مصطفی فاطمی" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد به همراه "محمدمهدی خانی زاده" فرماندار بهاباد و "سیدمحمود میرابوالقاسمی" رئیس شورای اسلامی شهرستان بهاباد از آسیاب آبی بهاباد بازدید نمود.

فرماندار بهاباد با اشاره به اینکه در گذشته چهار آسیاب آبی با نام آسیاب پایین، آسیاب میان، و آسیاب بالا و آسیاب سید درمسیر قنات بهاباد فعال بوده است گفت: این آسیاب ها با گذر زمان بر اثر حوادث طبیعی تخریب و در زیر خاک مدفون شده است.

"محمدمهدی خانی زاده" با توجه به قدمت 600 ساله آسیاب بالا گفت: جهت احیای مجدد این آسیاب، اقداماتی از قبیل خاکبرداری ازخودبنای آسیاب انجام شده و تا حدودی مرمت شده که به دلیل کمبود اعتبارات نیمه تمام مانده است.

وی خواستار تخصیص اعتبار جهت ادامه مرمت این آسیاب شد و گفت: این آسیاب در نزدیک شهر قراردارد که با  مرمت و بازسازی آن، شاهد جذب گردشگر در منطقه خواهیم بود.

در این بازدید مقرر شد عملیات مرمت و احیای آسیاب آبی بهاباد در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است تا کنون 19 آسیاب آبی در این شهرستان شناسایی شده که دو  آسیاب در بنستان و همیجان مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/IMG_9734.jpg










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا