استاندار با بیان اینکه از گسترش عملکرد تشکل ها در چارچوب قانون حمایت می کنیم افزود: همواره در صدد رفع موانع پیش روی تشکل ها بوده ایم چرا که وجود تشکل ها را بهترین راهکار برای پیگیری مطالبات اجتماعی استان می دانیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمد علی طالبی در مراسمی به مناسبت سالروز تصویب قانون کار در سالن هلال احمر یزد که با حضور کارگران، نمایندگان تشکل های کارگری و برخی از مسئولین استان برگزار شد، با تبریک این روز گفت: این قانون در زمان خود مترقی و حافظ منافع کارگران بوده است و امیدواریم هر اصلاحی در این قانون صورت می گیرد در راستای اعتلای منزلت کارگران و افزایش توجه به حقوق آنها باشد.
استاندار با اشاره به برگزیده شدن خانه کارگر یزد به عنوان تشکل نمونه حوزه کارگری کشور گفت: این موفقیت به دلیل پشتکار رئیس خانه کارگر، حمایت تمام قد این تشکل از جامعه کارگری استان و همچنین تعامل خانه کارگر با دیگر دستگاه ها و ارگان ها کسب شده است.
وی افزود: استانداری نیز به عنوان بالاترین نهاد حاکمیتی در استان همواره تلاش کرده تا صدای تشکل های کارگری را به گوش مسئولین کشوری برساند و در جلساتی که با حضور مقامات کشوری برگزار می شود از نمایندگان کارگران برای بیان نکته نظراتشان دعوت کرده ایم.
طالبی با بیان اینکه از گسترش عملکرد تشکل ها در چارچوب قانون حمایت می کنیم افزود: همواره در صدد رفع موانع پیش روی تشکل ها بوده ایم چرا که وجود تشکل ها را بهترین راهکار برای پیگیری مطالبات اجتماعی استان می دانیم.
استاندار با تقدیر از شیوه مطالبه گری تشکل های کارگری استان گفت: یکی از فرهیخته ترین اقشار جامعه کارگران هستند و همواره اعتراضاتشان را در کمال آرامش و در بهترین شکل ممکن انجام دادند و الگوی اعتراض مدنی در جامعه هستند.
بالاترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه در استان تعامل خوبی بین تشکل های کارگری و کارفرمایی و دستگاه های دولتی ایجاد کرده ایم افزود: به واسطه این تعامل موفق شده ایم بسیاری از مشکلات کارگری را در خود استان حل کنیم.
طالبی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان چالش ها و مشکلاتی که دولت طی سالیان اخیر با آن مواجه بوده است پرداخت و گفت: مسبب بسیاری از مشکلات اقتصادی که دولت با آن دست به گریبان است عوامل بیرونی ای بوده که دولت نقشی در ایجاد آن نداشته است.
وی درباره افزایش نرخ بنزین گفت: تا پیش از سهمیه بندی، شاهد توزیع یارانه به صورت غیر مستقیم و ناعادلانه بودیم و افرادی که سوخت بیشتری مصرف می کردند بهره بیشتری از این یارانه میبردند ولی با سهمیه بندی، این یارانه به صورت مستقیم به اقشار آسیب پذیر پرداخت خواهد شد و علاوه بر آن از قاچاق سوخت و افزایش بی رویه بنزین جلوگیری خواهد گرفت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا