وزیر نیرو با تاکید بر تلاش دولتمردان برای در حرکت نگاه داشتن چرخ‌های توسعه و عمران کشور با وجود تنگناها، اعلام کرد: طی شش سال گذشته جمعیتی بیش از شش میلیون نفر از هموطنان روستایی از شبکه‌ آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شده‌اند و تا پایان دولت این رقم به ۱۰ میلیون نفر می‌رسد.

«رضا اردکانیان» در جلسه شورای اداری شهرستان ابرکوه با بیان این که مردم ابرکوه نگران آب شرب نباشند، اظهار کرد: آب شرب از اهمیت بالایی برخوردار است و همان طور که رئیس جمهور در صحبت‌های خود وعده دادند، تأمین آب شرب فلات مرکزی کشور در دستور کار دولت است و برای استان‌های یزد و کرمان تخصیص لازم داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در تخصیص برای آب شرب استان در افق ۱۴۲۵، آب شرب مورد نیاز هموطنان ما در شهرستان ابرکوه هم محاسبه شده است.  

اردکانیان در ادامه تصریح کرد: امروز ۹ طرح وزارت نیرو در استان یزد با اعتبار ۴۷۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و خواهد رسید، ضمن این که بزرگترین طرح نیز که آبرسانی به ۲۶۶ روستا با جمعیت ۱۲۱ هزار نفر است، کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ظرف شش سال گذشته توانستیم جمعیتی بیش از شش میلیون نفر از هموطنان روستایی را از شبکه‌های آب سالم و بهداشتی بهره‌مند کنیم و این روند با قوت و قدرت ادامه دارد تا پایان دولت که این رقم به ۱۰ میلیون نفر برسد. 

وزیر نیرو ابراز کرد: در مجموع با وجود همه تنگناها مسئولان نظام جمهوری اسلامی و به طور خاص دولت به حول و قوه الهی، علی رغم همه محدودیت‌ها و فشارهای روز افزون این توفیق را دارند که چرخ‌های توسعه و عمران کشور را در حرکت نگاه دارند و تحولاتی که در کشور رخ می دهد به ویژه در شرایط جنگ اقتصادی، گویای ظرفیت بالای کشور، صبوری و فهم و درک بالای مردم است.

 اردکانیان یادآور شد: برای جلب سرمایه‌ها نیازمند تدارک متنوعی از عوامل هستیم ولی اصلی‌ترین زیرساخت آب و انرژی است و امروز با افتتاح پست ۲۳۰ به ۱۳۲ ابرکوه که در زمان اوج بار ظرفیت آن چهار برابر شده است، برای فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت و گردشگری نقطه بسیار اطمینان بخشی است. 

وی تأکید کرد: در شش ماهه دوم امسال بیش از سه هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شده و تعدادی نیز کلنگ‌زنی می‌شود که نشان می‌دهد برق به عنوان اصلی ترین زیرساخت توسعه و عمران کشور در وضعیت خوبی است.

 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به تازگی شبکه برق ایران با عراق همزمان شده و این پیوستگی شبکه برق دو کشور اتفاق بسیار بزرگی است که از یک اطمینان بخشی حکایت دارد و بخش برق ما در بازارهای جهانی می‌تواند حضور پررنگ‌تری داشته باشد. 

اردکانیان افزود: وزارت نیرو بنا به مسئولیت ذاتی که دارد از سال‌ها پیش، کار مطالعات تفصیلی استفاده از آب دریا را برای مصارف مختلف آغاز کرده و خوشبختانه این مطالعات به ثمر رسیده است و در همین راستا بود که امروز رئیس جمهور این خبر را به هموطنان ما دادند که نیازهای بلند مدت بخش صنعت استان از منابع آب دریا تأمین شدنی است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا