ایده های نو و خلاقانه برای سرمایه گذاری و شروع کسب و کارها بسیار ضروری است. اما هر کس نمی تواند ایده های نو برای کسب و کار خود داشته باشد.

ایده های نو و خلاقانه برای سرمایه گذاری و شروع کسب و کارها بسیار ضروری است. اما هر کس نمی تواند ایده های نو برای کسب و کار خود داشته باشد. گاهی شما باید ساعت ها و روزها و ماه ها فکر کنید تا ایده ای نو به ذهن شما برسد. البته گاهی هم بدون آن که به فکر کسب و کار باشید ایده های نو به ذهن شما می رسد. اما پس از این که ایده نو به ذهن شما رسید باید در آن زمینه مطالعه و تحقیق کنید

 

تخصص شما در چه زمینه کاری است ؟

 داشتن توانایی در انجام کاری خاص می تواند بهترین فرصت برای شما باشد. بهره جستن از آنچه در آن مهارت دارید و بنا نهادن کسب و کار حول محور آن، روشی عالی برای اطمینان از این موضوع است که نه تنها قادر به انجام کار خواهید بود، بلکه از آن لذت نیز خواهید برد.

 

چه مشکلی به راه حل نیاز دارد؟

یک شروع خوب برای یافتن ایده کسب و کار، مشخص کردن مشکلی است که شما تجربه کرده اید یا احساس می کنید در آینده با آن مواجه خواهید شد. سپس باید تمام تلاش خود را به کار بندید تا راه حلی برای تبدیل آن به یک کسب و کار سودآور بیابید.

 

دیگران در باره توانایی شما چه نظری دارند ؟

 شاید استعداد نهانی داشته باشید که دیگران آن را در وجود شما حس کرده اند. اگر چنین است و می توانید آن مهارت را شکوفا سازید، همین امر به یک ایده کسب و کار عالی منجر خواهد شد.

 

 منتظر چه خدمات دور از دسترسی  بودید؟

 این مورد همواره اتفاق می افتد. شما در فروشگاه برنامه های کاربردی محصول خاصی را جست وجو می کنید و آن را نمی یابید. این شانس شما برای ورود به بازار است. می توانید با یک طراح برنامه همکاری یا به تنهایی برای این کار اقدام کنید تا افراد بسیاری مانند شما از آن برنامه بهره مند شوند.

 

آیا این ایده ها واقعاً ایده های خوبی اند ؟

 هنگامی که با چند ایده روبه رو می شوید، آنها را با شخص یا گروهی از افراد در میان بگذارید و گروه های متمرکز گفت وگو محور تشکیل دهید. به این ترتیب می توانید ورودی های بازخوردی را از افرادی با شخصیت های مختلف دریافت کنید و به نتیجه بهتری در مورد سود آور بودن کسب و کار خود برسید.

 

آیا من توان فروش محصولم را دارم ؟

 گاهی اوقات بهترین ایده های کسب و کار می توانند بهره جستن از مهارت های ذوقی و هنری و بازاریابی آنها در بستر بزرگ تر باشد. اگر لباس، جواهرات، تابلو و . . . تولید می کنید، به سایت های تجارت الکترونیک مراجعه و اقلام دست ساز خود را در آنجا عرضه کنید. مخاطبین خاصی برای اینگونه اقلام وجود دارند و اگر بتوانید محصول خاصی تولید کنید، مزایای مالی زیادی برای تان خواهد داشت.

 

منابع ارزشمند برای ایجاد ایده های جدید

 گاه به منبع بصری یا مورد مشابهی برای الهام گرفتن به منظور شکوفایی ایده های خود نیاز دارید. در ادامه این یادداشت به برخی از این موارد اشاره شده است:

 

گوشی های تلفن هوشمند

 اگر در نظر دارید یک برنامه کاربردی طراحی کنید، این وسیله می تواند به شما کمک زیادی کند. اگر از مورد طراحی خود مطمئن نیستید در فروشگاه برنامه های کاربردی به جست وجو بپردازید. دسته های مورد علاقه خود را جست وجو کنید تا دریابید آیا متوجه فقدان مورد خاصی خواهید شد یا چگونه می توانید برنامه های کاربردی در آن بخش را بهبود بخشید.

 

موتورهای جست وجو ی اینترنتی

 اینترنت در زمینه یافتن محصولات و خدماتی که شما در بازار به دنبال آنها هستید بسیار مفید است. آیا تا به حال پیش آمده است به دنبال چیزی بگردید و قادر نباشید آن را پیدا کنید؟ این اتفاق می تواند سرنخی باشد که نشان دهد یک موقعیت بالقوه برای شما در بازار به وجود آمده است تا از آن نفع ببرید و برنامه مورد نظر را طراحی کنید.


رسانه اجتماعی

 افراد در رسانه های اجتماعی و در شناسایی مسائل و مشکلاتی که با محصولات رایج، مکان ها، فرآیندها و غیره دارند اغلب سریع عمل می کنند، اما تعداد اندکی از آنها برای یافتن راه حل وقت می گذارند. بررسی شکایات مردم می تواند در مورد مشکلاتی که دیگران دارند و شما می توانید آنها را مرتفع سازید، اطلاعاتی ارائه دهد. سایت های بررسی آنلاین نیز می توانند امکانات مشابهی عرضه کنند.

 مکان های دیگر مانند دفتر کار، فروشگاه مواد غذایی، مدرسه یا مهدکودک و حتی خانه شما می توانند در ارائه ایده کسب و کار جدید به شما کمک کنند. نگاهی دقیق به آنچه به طور روزانه با آنها تعامل دارید (و نگریستن به آنها از زاویه ای جدید) می تواند به شما در یافتن یک راه حل جدید و انقلابی کمک کند.

به جای این که در خانه بنشینید و فکر کنید گاهی هم به کوچه و خیابان و بازار بروید و خوب دور و بر خودتان را تماشا کنید تا با ایده های نو خلاقانه کسب و کار آشنا شوید و بتوانید با ایده های نو راه های تازه تری برای کسب درآمد بیابید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا