معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در ابلاغی از شهرداران استان خواست تا نسبت به شناسایی اراضی بالای هزار متر مربع استان که قابلیت تفکیک دارند، اقدام ‌کنند و از تفکیک غیرمجاز آنها جلوگیری نمایند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محسن صادقیان» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در راستای کاهش تخلفات ساختمانی در استان، ساخت و سازهای بدون پروانه و همچنین نظارت و کنترل بیشتر بر ساخت و سازهای ساختمانی در استان در ابلاغی از شهرداران استان خواست نسبت به شناسایی اراضی بالای ۱۰۰۰ متر مربع که قابلیت تفکیک دارند اقدام کنند و از تفکیک غیر مجاز آنها جلوگیری نمایند.
در ابلاغ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تصریح شده است با توجه به تصمیم اخذ شده در جلسه کمیته پیشگیری از تخلفات ساختمانی استان و با عنایت به اینکه مبداء تخلفات ساخت و ساز تفکیک‌های غیر مجاز می‌باشد، لازم است تا این موارد را در اسرع وقت اقدام نماید:
شهرداران محترم شهرهای استان با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک نسبت به شناسایی اراضی بالای ۱۰۰۰ متر مربع که قابلیت تفکیک دارند اقدام و مراتب را به اداره کل ثبت اسناد و املاک اعلام کنند تا ضمن تعهد از مالکین جهت جلوگیری از تفکیک غیر مجاز، در زمان بررسی طرح‌های تفکیکی به ملاحظات شهرسازی و ضوابط طرح های تفصیلی توجه لازم صورت پذیرد.


ارائه دادخواست ابطال طرح های تفکیکی نامناسب استان


همچنین صادقیان در ابلاغی دیگر از شهرداران استان خواست تا نسبت به ارائه دادخواست ابطال طرح های تفکیکی نامناسب اقدام کنند.
در این ابلاغ آمده با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه کمیته پیشگیری از تخلفات ساختمانی در استان و با عنایت به اینکه مبداء تخلفات ساخت و ساز تفکیک‌های غیر مجاز و نامناسب است، لازم است شهرداران محترم استان در صورت مواجه با طرح های تفکیکی نامناسب اعم از مجاز و غیر مجاز اقدام به ارائه دادخواست ابطال طرح‌های تفکیکی کنند.
گفتنی است پیش از این برخی افراد با سوءاستفاده نسبت به تفکیک غیرمجاز اراضی و فروش به مردم اقدام برای ساخت و سازهای بدون پروانه داشتند که این مصوبه کمیته پیشگیری از تخلفات ساختمانی استان در راستای کاهش این تخلفات می‌باشد.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا