یزدفردا:ملکه انگلیس در مراسم بازگشایی پارلمان این کشور گفت، اولویت دولتش خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در تاریخ 31 اکتبر (9 آبان) است.

 

به گزارش گروه مانیتورینگ گروه بین‌املل «الیزابت دوم» ملکه انگلیس اعلام کرد اولویت دولتش خروج این کشور از اتحادیه اروپا در تاریخ ۳۱ اکتبر سال جاری میلادی (۹ آبان) است.

ملکه الیزابت دوم، با حضور در جلسه پارلمان انگلیس، در جمع نمایندگان مجلس عوام و اعیان گفت: «اولویت دولت من همواره اطمینان از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در تاریخ ۳۱ اکتبر است».

ملکه انگلیس که در مراسم بازگشایی پارلمان شرکت کرده بود در ادامه گفت دولتش قصد دارد مشارکت جدیدی با اتحادیه اروپا بر اساس تجارت آزاد و همکاری دوستانه را برقرار کند. وی گفت وزرای دولت او تلاش خواهند کرد نظام‌های جدیدی را در خصوص شیلات، کشاورزی و تجارت اعمال کنند.

هرچند گفته می‌شود که ملکه در انگلیس مقامی تشریفاتی است، اما دولت انگلیس «دولت ملکه» خوانده می‌شود و وی در ابتدای هر دوره از پارلمان، اولویت‌های دولت در سال پیش رو را تشریح می‌کند.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵ در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج شود با شوک اقتصادی و سیاسی مواجه خواهد شد. با این حال دولت بارها اعلام کرده است با توافق یا بدون توافق با بروکسل، در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) کشورش را از اتحادیه اروپا خارج می‌کند.

 

منبع: فارس

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا