معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد از اجرای ۲۸ قصه در روز چهارم مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در یزد خبر داد.

محمدرضا آخوندی با اشاره به آغاز مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی از ۱۶ مهرماه همزمان با هفته ملی کودک اظهار داشت: اجرای قصه ها طی پنج روز در یزد به طول می انجامد که امروز چهارمین روز اجرای قصه ها بوده است.

وی افزود: در این روز ۲۸ قصه در دو نوبت صبح و عصر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد به روی صحنه رفت.

أخوندی یادآور شد: در نوبت صبح ۱۳ قصه در بخش زنان و مردان بالای ۱۸ سال اجرا شد که از جمله این قصه ها می توان به خونه مادربزرگه، قصه تولد یک قصه، شانسی شانسی، هزار دست، نه دردش درد آدمی نه غذاش غذای آدمیزاده، آرزوی پرواز، خاله تارتاری، گیس مروارید، کچلک، پرواز، امین ترین دوست، زن باهوش و آن بالا و این پایین اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در نوبت عصر نیز قصه گویان یزدی در بخش زنان و مردان بالای ۱۸ سال با اجرای ۱۵ قصه با یکدیگر رقابت کردند.

آخوندی ادامه داد: ترسناک ترین غول شاخدار، خرچنگ و قورباغه ها، سیب گندیده و مار، دیو عبدالله، تو برای من بهترینی، قطره طلایی، فرمان شاه، آخ دلم بی قرار عشقه آخ دلم، سرکه ایسوندن اصول مخواد، کوچک ترین عروسک دنیا، اردک کشاورز، رمال و پادشاه و ... از قصه های اجرا شده در چهارمین روز اجرای مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی است.

به گزارش مهر، مراسم اختتامیه این جشنواره روز ۲۳ مهرماه برگزار و قصه گویان برگزیده برای شرکت در مراحل منطقه ای و کشوری این جشنواره انتخاب می شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا