جلسه هماهنگی برگزاری چهارمین جشنواره استانی زعفران در شهرستان بهاباد با حضور معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بهاباد، بخشدار آسفیچ، جمعی از مسئولین، شوراها و دهیاران در محل فرمانداری بهاباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ جلسه هماهنگی برگزاری چهارمین جشنواره استانی زعفران در شهرستان بهاباد با حضور "حسین دشتی" معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بهاباد، "محمد باقری" بخشدار آسفیچ، جمعی از مسئولین، شوراها و دهیاران در محل فرمانداری برگزار شد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بهاباد با بیان اینکه شهرستان بهاباد قطب تولید زعفران در استان می باشد گفت: باید با رفع ضعف های جشنواره های قبلی، از ظرفیت این جشنواه برای توسعه صنعت گردشگری در روستاها و بوم گردی محلی استفاده نمود.  

"حسین دشتی" زعفران را یکی از محصولات استراتژیک این شهرستان برشمرد و باتوجه به اینکه در اکثر روستاهای شهرستان کشت می شود بر توسعه جشنواره از یک روز به چند روز و از یک روستا به چند روستا به منظور بهره برداری هر چه بهتر از جشنواره تأکید نمود.  

تعیین زمان و مکان مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره، آماده سازی روستاها برای پذیرایی از گردشگران، برگزاری نمایشگاهی از محصولات فرآوری زعفران، محصولات كشاورزی و صنایع دستی و استفاده از تورهای گردشگری از برخی تصمیمات این جلسه بود.

گفتنی است این جشنواره از 16 آبان 98 که مصادف با شروع جشن آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) می باشد در روستاهای شهرستان آغاز خواهد شد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا