معاون رئیس‌ جمهور در امور بانوان و خانواده و استاندار یزد به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس از خانواده شهیدان «محمدحسین و محمدحسن ذاکری‌نژاد» تجلیل کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، شنبه‌شب ۳۰ شهریور ماه "معصومه ابتکار" معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد و جمعی از مسئولان و مدیران استان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس از خانواده شهیدان "محمدحسین و محمدحسن ذاکری‌نژاد" تجلیل کردند.
‌معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام گفت: امنیت و آرامش امروز کشور مدیون خون شهداست و باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.
"‌معصومه ابتکار" ‌ادامه داد: احترام خانواده شهدا به‌ویژه پدر و مادر آنها بر همه واجب است و عظمت و جایگاه شهدا باید همیشه حفظ شود.
‌ابتکار خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده شهدا توفیقی معنوی و ارزشمند است و ما باید قدردان این نعمت باشیم.
پدر شهیدان ذاکری نژاد نیز در این دیدار با بیان خاطراتی از فرزندان شهیدش گفت: این دو شهید والامقام در دفاع از ایران اسلامی و برای عروج و وصال به معشوق بی‌تاب و بی‌قرار بودند.
شهید محمدحسین ذاکری نژاد یازدهم فروردین ۱۳۴۵، در شهرستان یزد به دنیا آمد و شانزدهم آبان ۱۳۶۱، با ‌عنوان تک‌تیرانداز در موسیان توسط نیروهای عراقی براثر اصابت ترکش به سر، سینه و دست، به درجه رفیع شهادت رسید.
شهید محمدحسن ذاکری نژاد سیزدهم مهر ۱۳۴۸، در شهرستان یزد دیده به جهان گشود و در  بیست و یکم بهمن ۱۳۶۴، با سمت غواص در اروندرود براثر اصابت ترکش به سر، به فیض شهادت نائل آمد.
گفتنی است "حاج علی ذاکری‌نژاد" تنها دو فرزند داشت که هر دو را در راه تحقق آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی تقدیم ‌نظام کرد.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا