معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در نشست بانوان فرهیخته استان یزد گفت: تلاش دولت تدبیر و امید این است که تسهیلات اشتغال پایدار و فراگیر از محل صندوق توسعه ملی به زنان و دختران اختصاص یابد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز شنبه ۳۰ شهریور ما‌ه نشست بانوان فرهیخته استان با حضور "معصومه ابتکار" معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، معاونان استاندار، مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از بانوان فرهیخته استان در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد.
معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در این نشست بیان کرد: مردم در جای جای کشور تمام دشواری‌ها را پشت سر گذاشته اند و با وجود اینکه مدتهاست جنگ روانی علیه مردم ما شکل گرفته و شبکه های دست پرورده معاندین به دنبال نشر اخبار دروغ و نادرست و القای اینکه مشکلات موجود قابل حل نیست، بوده اند، اما مردم با تمام وجود مقاومت کرده اند.
"‌معصومه ابتکار" ‌ادامه داد: ما نمی خواهیم سختی، مشکلات و نقایص را انکار کنیم و می دانیم که وجود دارد اما کار دشمن این است که در میان مردم ناامیدی را القا کند اما نباید در مسیری که در پیش گرفته ایم، ذره ای سست شویم زیرا ناامیدی محل ورود شیطان است.
‌وی افزود: آثار تحریم ها مشخص است اما فعالیت‌هایی که داریم و گزارش هایی که ارائه می شود در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه زنان چشمگیر و امیدآفرین است.
ابتکار عنوان کرد: استان یزد در حوزه بانوان و در بسیاری از زمینه ها از جمله زنان فارغ التحصیل دانشگاهی و سایر توانمندی ها سرآمد کشور است و این نشان از وجود ثروت ها و سرمایه های بی نظیر در این استان می باشد.
معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه این ظرفیت ها، مسئولیت ما را سنگین تر می‌کند، گفت: تلاش ما و دولت دوازدهم این است که تسهیلات اشتغال پایدار و فراگیر از محل صندوق توسعه ملی به زنان و دختران اختصاص یابد.
وی ادامه داد: ۴۱ درصد از تسهیلات مشاغل پایدار را زنان روستایی دریافت کرده اند و این نشان می دهد که هم زنان روستایی توانمند هستند و هم دولت زیرساختها را برای ارتقای بانوان آماده کرده است.
ابتکار افزود: یک برنامه ملی برای ارتقای زنان سرپرست خانوار داریم که در قالب لایحه به دولت داده شده و لایحه دیگری که ارائه شده است، معافیت کارآفرینان از برخی پرداخت ها در صورت به کارگیری زنان سرپرست خانوار است.
معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: طرحی نیز با همکاری وزارت کار و جهاد دانشگاهی در استان یزد درحال اجرا داریم که شامل مشاغل نوین خانگی است که مشاغل خانگی و حمایت از آن یکی از جهت گیری‌های دولت دوازدهم در این حوزه بوده است.
گفتنی است در ابتدای این نشست جمعی از بانوان فرهیخته استان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در مورد توانمندی زنان در استان یزد پرداختند و دغدغه‌های خود را در حوزه‌های مختلف به منظور ارتقای جایگاه بانوان مطرح کردند.
 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا