درجلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان یزد که به ریاست استاندار و سایر اعضا در استانداری یزد برگزارشد به موضوع بررسی طرح پهنه تاریخی شهر یزد بعنوان یکی از طرح های تاریخی، گردشگری و تجاری پرداخته شد .

 در ابتدای این جلسه، مشاور طرح به بررسی ابعاد مختلف پروژه  پرداخت و گزارشی از مطالعات انجام شده را ارئه نمود.

مدیرکل راه وشهرسازی استان یزد در ادامه این نشست گفت این جلسه با یک دستورکار خاص، با حضور استاندار محترم و سایر اعضا برگزار گردید ، مباحثی در خصوص تهیه سند حفاظت و بازآفرینی پهنه تاریخی باغ دولت آباد  مورد بحث و اتخاذ تصمیم  قرار گرفت .

 رضا یادگاری با اشاره به جایگاه و اهمیتی که این پهنه  مهم تاریخی دارد خاطرنشان کرد  قرار دادی با شرکت بازآفرینی شهری و مشاور منعقد شده که انشالله با در نظر گرفتن تمام جوانب و ارتباط این فضای تاریخی با سایر فضاهای پیرامونی، شاهد تحول خوب شهری در حوزه بازآفرینی با شیم .

وی در ادامه افزود این مجموعه مهم  و با ارزش، با پهنه گسترده تاریخی که دارد با همراهی و همگرایی دستگاههای مرتبط و اجرایی استان  مثل میراث فرهنگی، شهرداری و راه وشهرسازی بتوانیم  برای شهر، مجموعه مناسب فرهنگی و گردشگری  خوبی را فراهم نمائیم .

این مقام مسئول با یادآور شداین طرح در فاز های مختلف طراحی به مرحله اجرا خواهد رسید  و فاز اول این طرح در منطقه جلو خان و اراضی پیرامونی مرتبط با طرح، عملیاتی خواهد شد.

یادگاری با اظهار امیدواری از اجرایی شدن هرچه سریعتر این طرح افزود: ما با اجرای این طرح شاهد فضاهای  جدید و مناسب شهری خواهیم بود که انشالله  بتواند به نیازهای این شهر نیز  پاسخ  دهد  .

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا