فرماندار اردکان در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، با اشاره به راهکارهای مناسب در زمینه جذب مردم به مطالعه، ورود مسئولان به این مقوله و استفاده از ظرفیت‌های شهری برای معرفی کتاب مناسب را ضروری خواند.

دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر اردکان روز دوشنبه 25 شهریور به ریاست بهروز شهابی‌زاد فرماندار اردکان و با حضور جمعی از اعضای انجمن در کتابخانه آیت‌الله فاضل این شهرستان برگزار شد.

حسین پایدار، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان در ابتدای این جلسه به بیان گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی و همچنین مصوبات پیگیری شده جلسات پیشین پرداخت.

وی احداث «پارک کتاب» را در مرحله تأیید طرح اعلام کرد و اظهار داشت: طرح احداث این پارک به شورای اسلامی شهر ارسال شده و با تأیید نهایی آن، در آینده‌ای نزدیک اجرا خواهد شد.

پایدار افزود: اتوبوس کتاب نیز با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شهرداری به زودی در شهرستان راه‌اندازی خواهد شد و به مردم مناطقی که از نعمت کتابخانه محروم هستند، خدمت‌رسانی خواهد کرد.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی اردکان نیز در این جلسه با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، نقش مطالعه صحیح را در افزایش آگاهی جامعه مؤثر خواند و معرفی کتاب‌های مفید را از وظایف افراد آگاه و متخصص در این زمینه دانست.

شهابی‌زاد معرفی کتاب‌های شاخص و تأثیرگذار در تابلوهای تبلیغ شهری را از جمله راهکارهایی دانست که می‌تواند باعث ایجاد شور مطالعه شود.

وی همچنین تصریح کرد: معرفی اجمالی کتاب در جلسات مختلف به ویژه توسط مسئولان شهر و توجه و اهتمام آنان به کتاب، تأثیر ویژه‌ای در گرایش مردم به کتابخوانی دارد.

بررسی مشکلات کتابخانه حضرت ابوالفضل(ع) محله شریف‌آباد با حضور فرماندار و خیران آن محله، تشویق اصناف دوستدار کتاب با همکاری مجامع امور صنفی و ارائه برنامه تبلیغاتی توسط شهرداری برای تبلیغ کتاب و کتابخوانی در فضاهای مختلف شهری، از جمله مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است، هم‌اکنون بیش از 7 هزار و 500  نفر از مردم شهرستان اردکان عضو فعال کتابخانه‌های عمومی هستند.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا