فرماندار بهاباد به مناسبت هفته دولت در نمازجمعه امروز گزارش مختصری از عملکرد دولت و اقدمات انجام شد در شهرستان بهاباد ارائه نمود.

یزدفردا: "محمدمهدی خانی زاده" فرماندار بهاباد در نمازجمعه امروز یکم شهریور 98 گزارش مختصری از عملکرد دولت و اقدمات انجام شد در شهرستان بهاباد ارائه نمود که بخش های از سخنان وی بدین شرح می باشد. 

وی با بیان اینکه دوم شهریور آغاز هفته دولت و سالروز شهادت دو یار امام و دو بازوی انقلاب است گفت: هفته دولت به نام شهیدان رجایی و باهنر است؛ انسان هایی که خدمتگزاری به مردم، مسئولیت پذیر، ولایت مداری از خصایص این دولتمردان بود.

خانی زاده به اشاره به تحریم های کشور گفت: امسال در حالی وارد هفته دولت می شویم که علی رغم اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشور که به نوعی جنگ تحمیلی اقتصادی است، پروژه ای در شهرستان تعطیل نشده و در این شرایط بسیار حساس کنونی، خدمات ارزنده ای که در راستای توسعه شهرستان انجام گرفته است.

فرماندار بهاباد به برخی از پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت پرداخت و گفت: به مناسبت هفته دولت بیش از 42 پروژه با مبلغی بالغ بر 320 میلیارد ریال در شهرستان بهاباد به بهره برداری خواهد رسید.

وی افتتاح باند دوم محور بافق ـ بهاباد به طول 12 کیلومتر، افتتاح هتل لاله، بزرگترین زمین چمن مصنوعی روستای استان یزد در روستای کریم آباد، کارخانه کوسیلیکات سدیم آسفیچ با ظرفیت اشتغال 25 نفر، روشنایی بلوار خروجی و میدان ورودی شهر بهاباد، روکش آسفالت محور کویجان ـ ببروئیه و بهاباد ـ همیجان، رفع نقطه حادثه خیز آبنمای عظیم آباد، لوله گذاری حدود هشت هکتار از اراضی کشاورزی، اصلاح و بازسازی خط انتقال آب از کریم آباد به دهنوملااسماعیل به طول شش کیلومتر را از برخی پروژه عنوان نمود.

خانی زاده کارخانه فرآوری ذوب و روی، ساختمان موزه علوم طبیعی و موزه تاریخ، روشنایی بلوار شهید رفیعیان، پست ثابت فوق توزیع برق بهاباد، زمین چمن طبیعی ورزشگاه امام علی(ع) بهاباد، زورخانه و سالن ورزش های انفرادی را برخی پروژه هایی عنوان نمود که در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی افزود: یکی از پروژه های مهم استانی که در شهرستان بهاباد امسال شروع می شود، اجرای فیبر نوری بهاباد ـ چادرملو و تقویت پوشش ارتباطی روستاهای این مسیر است که باعث تکمیل حلقه فیبر نوری در استان می شود.

فرماندار بهاباد ادامه داد: همچنین از پروژه های شاخص ما، شبکه 20 کیلو ولت بهاباد به سمت آسفیچ است که 11 کیلومتر دیگر آن باقی مانده است؛ با بهره برداری از این پرژه کاهش تلفات انرژی خواهیم داشت و می توانیم واگذاری انشعابات برق صنعتی را برای کارخانجات در آسفیچ داشته باشیم.

خانی زاده در ادامه به طرح های آبرسانی در شهرستان از جمله آبرسانی به روستاها پرداخت و گفت: طرح آبرسانی به تنگل های همیجان، بهدان و فودیج با پیشرفت 45 درصد در حال انجام است و  مجتمع آبرسانی امید شامل روستاهای ده جمال، کمکوئیه و سمکوئیه با اعتبار 70 میلیارد ریال در آستانه بهره برداری است. همچنین طرح آبرسانی مجتمع های سنجدک، پرک و بومی آباد تأمین اعبتار شده که کلنگ زنی خواهد شد.

وی در رابطه با جاده های مواصلاتی گفت: آسفالت جاده راه آهن رو به اتمام و قابل استفاده است؛ روکش آسفالت جاده آسفیچ راور در دستور کار قرار دارد و به زودی عملیات آن شروع می شود؛ طرح مطالعاتی تقاطع پرک طرح انجام شده و طی دو ماه آینده عملیات آن آغاز می شود؛ جاده بهاباد دربند به منظور اتصال کریدور شرق به مرکز و غرب کشور و برون رفت شهرستان بهاباد از بن بست هم توافقات خوبی با شرکت زیرساخت و توسعه حمل و نقل انجام شد که با مشارکت چادرملو ظرفت چند هفته آینده نهایی و مناقصه آن آن انجام خواهد شد.

در رابطه با احداث کارخانه گندله سازی، پیگیری ها و جلسات متعددی انجام شد؛ با تحریم هایی که به وجود آمد بحث بومی سازی قطعات مطرح شده که قرار است در داخل کشور تهیه شود و از اوسط مهرماه نصب تجهیزات شروع می شود؛ اگر انشاءالله وقفه ای در کار احداث آن وارد نشود در سال 1400 به بهره برداری خواهد رسید.

در بحث با گازرسانی به روستاها با افزایش قمیت ها پیمانکار جدید وارد شد که به سرعت کار در حال انجام است که امیدواریم تا دهه فجر گازرسانی به دهستان جلگه انجام شود و بخش آُسفیچ هم در هفته دولت سال آینده از نعمت گاز بهره مند خواهند بود.

همچنین برای حمایت از دامداران، پروژه گازرسانی به مجتمع دامداری ها از اوایل مهرماه شروع می شود؛ احداث جایگاه CNG بهاباد همه کارهای آن انجام شده و فقط بحث لوله گذاری مانده که امیدواریم تا دو ماه آینده به بهره برداری برسد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا