معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد در نشستشورای هماهنگی فناوری و نوآوری استان یزد بر ضرورت همکاری نخبگان و فعالان حوزه سلامت در ایجاد پارک علم و فناوری سلامت در استان تاکید کرد.

  به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز پنج‌شنبه 24 مرداد ماه "‌اکرم فداکار" در نشست شورای هماهنگی فناوری و نوآوری استان یزد که با حضور مدیران پارک پردیس تهران در محل دفتر این معاونت برگزار شد، اظهار کرد: پارک علم و فناوری سلامت با  بهره‌گیری از تجربه‌های پارک‌های علم و فناوری دیگر استان‌ها و با توجه به مزیت بالای یزد در حوزه سلامت، فعالیت خود را در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد در ادامه با تصریح محوریت دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی (‌ره) یزد در ایجاد پارک مذکور، ‌گفت: دانش‌آموختگان حوزه سلامت و بهداشت استان با ایده‌های خلاق خود می‌توانند از این مسیر تجاری سازی و از این طریق به خلق ثروت بپردازند.
فداکار همچنین افزود: یزد به عنوان مرکز درمان بیماران جنوب و جنوب‌شرق کشور در حوزه‌های بهداشت، درمان و سلامت است و این ظرفیت در ارتقای سطح پیشرفت پارک علم و فناوری سلامت در استان می‌تواند موثر باشد.
وی با تصریح اهمیت بهره‌گیری از دانش روز در حوزه فناوری برای توسعه فراگیر یزد در بخش‌های مختلف، تاکید کرد: از اهداف ‌و سیاست های دولت استفاده از علاقه‌مندان و جوانان در این حوزه است.
گفتنی‌ است در ادامه این نشست مدیران پارک پردیس تهران تجارب خود را در زمینه‌های مختلف ازجمله همکاری با صنعت، دانشگاه و فناوری‌های نو ارائه و با اعضا این شورا به گفت‌وگو و تبادل تجربه پرداختند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا