یزدفردا: خبر‌های نسبتا خوبی از بازار سکه و ارز به گوش می‌رسد. یک هفته است که قیمت‌ها در بازار آزاد از سر جایشان تکان نخورده‌اند و این می‌تواند نشانه مثبتی باشد. تعطیلی میانه هفته پیش به مناسبت عید قربان در کاهش نوسانات قیمت‌ها بی‌تاثیر نبود. با توجه به تعطیلی پیش رو در روز سه‌شنبه به مناسبت عید غدیر می‌توان پیش‌بینی کرد که این ثبات قیمت در بازار سکه و ارز تا پایان این هفته ادامه داشته باشد.

قیمت دلار آمریکا؛ ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان

دلار آمریکا هفته‌ای که گذشت را با قیمت ۱۱ هزار و ۸۵۰ تومان آغاز کرد. ثبات قیمت که تقریبا از اول مرداد شروع شده بود، در هفته گذشته شدت بیشتری به خود گرفت و باعث شد دلار روی نرخ دقیق‌تری قرار بگیرد. در هفته‌ای که گذشت هر دلار آمریکا اغلب روز‌ها ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان بود و از چهارشنبه کمی کاهش پیدا کرد و به ۱۱ هزار و ۷۵۰ تومان رسید. بعد از آن قیمت دلار در حد ۳۰ تومان بالا رفت و تعطیلات آخر هفته برای دلار با نرخ ۱۱ هزار و ۷۸۰ تومانی سپری شد. با این تفاسیر می‌توان نتیجه گرفت قیمت دلار روی ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت شده است. در حال حاضر قیمت دلار در بازار امروز شنبه ۲۶ مرداد ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان است.

قیمت یورو؛ ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان

یورو وضعیتی مشابه دلار دارد. با این تفاوت که یورو نسبت به اول هفته گذشته کاهش قیمت بیشتری را تجربه می‌کند، اما می‌توان این کاهش قیمت را به حساب تثبیت یورو روی نرخ ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومانی گذاشت. چراکه اول هفته پیش یورو با نرخ ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار ارز شروع به کار کرد و تا میانه هفته هر روز حدود ۶۰ تومان پایین آمد تا اینکه نهایتا در روز چهارشنبه به ۱۳ هزار و ۹۵ تومان رسید. آخر هفته برای یورو در بازار آزاد با همین نرخ سپری شد و امروز شنبه قیمت یورو روی ۱۳ هزار و ۷۰ تومان ایستاده است که فاصله زیادی از نرخ ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان ندارد.

قیمت پوند انگلیس؛ ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان

پوند انگلیس از اول هفته پیش تا حالا روند متفاوتی نسبت به دلار و یورو دارد. این ارز برخلاف همتایانش، کمی نسبت به هفته پیش روند صعودی دارد، اما همچنان از قاعده ثبات قمیت در بازار ارز پیروی می‌کند. شنبه هفته پیش پوند انگلیس فعالیت خود در بازار ارز را با قیمت ۱۴ هزار و ۲۶۵ تومان آغاز کرد. این ارز تا سه‌شنبه در حول و حوش ۱۴ هزار و ۲۵۰ تومان باقی‌ماند، اما چهارشنبه حدود ۸۰ تومان کاهش پیدا کرد و به ۱۴ هزار و ۱۷۰ تومان رسید. آخر هفته روز‌های خوبی برای پوند انگلیس نبود. چراکه این ارز در بازار‌های جهانی نسبت به دلار ارزشمندتر شد و حالا قیمت آن به ۱۴ هزار و ۳۱۵ تومان رسیده است. با این حال می‌توان گفت: نرخ پوند انگلیس در بازار داخلی روی ۱۴ هزار و ۲۵۰ تا ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان به ثبات رسیده است.

قیمت درهم امارات؛ سه هزار و ۲۱۰ تومان

درهم امارات یکی از آرام‌ترین هفته‌ها را در بازار ارز پشت سر گذاشته است. قیمت این ارز پرطرفدار برای تاجران ایرانی که دبی را مقصد تجارتشان در نظر می‌گیرند، تقریبا روی سه هزار و ۲۱۰ تومان به ثبات رسیده. شنبه هفته پیش هر درهم امارات در بازار با قیمت سه هزار و ۲۲۵ تومان کار خود را آغاز کرد و از فردای آنروز تا میانه هفته روی سه هزار و ۲۱۰ تومان باقی‌ماند. چهارشنبه همزمان با کاهش ناچیز دلار در بازار، قیمت درهم امارات به سه هزار و ۲۰۰ تومان رسید و آخر هفته برای این با نرخ سه هزار و ۲۰۵ تومان سپری شد. در حال حاضر امروز شنبه درهم امارات سه هزار و ۲۱۰ تومان است که می‌توان از آن به عنوان تثبیت نرخ درهم در بازار ارز یاد کرد.

قیمت لیر ترکیه؛ دو هزار و ۱۱۰ تومان

مسافران ترکیه حالا می‌توانند راحت‌تر خرج‌های سفرشان را برنامه‌ریزی کنند. چراکه قیمت لیر با دقت کم‌سابقه‌ای به ثبات رسیده. شنبه هفته پیش لیر ترکیه کار خود را با قیمت دو هزار و ۱۵۵ تومان آغاز کرد. یکشنبه قیمت این ارز به دو هزار و ۱۵۰ تومان رسید، اما از دوشنبه همزمان با تعطیلی عید قربان، قیمت لیر ترکیه به دو هزار و ۱۲۰ تومان رسید و از سه‌شنبه دو هزار و ۱۰۵ تومان قیمت خورد. چهارشنبه قیمت این ارز به دوهزار و ۱۰۰ تومان رسید و تعطیلات آخر هفته هر لیر ترکیه دو هزار و ۱۱۰ تومان قیمت داشت. با این تفاسیر می‌توان نتیجه گرفت که قیمت لیر در هفته گذشته برای تثبیت نرخ دو هزار و ۱۱۰ تومان قدم برداشته است. در حال حاضر هر لیر ترکیه دو هزار و ۱۱۵ تومان قیمت دارد.

قیمت سکه تمام طرح جدید؛ چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

ثبات بازار سکه در هفته گذشته چشمگیرتر از بازار ارز است. طوریکه هر سکه تمام طرح جدید در هفته پیش حول و حوش چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نوسان داشت. این سکه هفته گذشته را با نرخ چهار میلیون و ۲۲۰ هزار تومان آغاز کرد و روز‌های یکشنبه و دوشنبه چهار میلیون و ۱۹۰ هزارت تومان قیمت خورد. سه‌شنبه این سکه به چهار میلیون و ۲۳۰ هزار تومان رسید، اما بالافاصله در روز چهارشنبه به چهار میلیون و ۱۸۰ هزار تومان برگشت. آخر هفته برای سکه تمام طرح جدید چهار میلیونی و ۲۰۰ هزار تومان سپری شد. میانگین قیمت این سکه در هفته گذشته همین رقم بود که نشان می‌دهد سکه تمام طرح جدید روی نرخ چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ثبات رسیده است.

قیمت سکه تمام طرح قدیم؛ چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

سکه طرح قدیم از یکشنبه هفته پی تا حالا حتی هزار تومان هم تغییر قیمت نداشته. این سکه یکشنبه هفته پیش چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت خورد و این نرخ را تا امروز شنبه ۲۶ مرداد حفظ کرده است. این موضوع نشان می‌دهد قیمت سکه تمام طرح قدیم در بازار روی چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به ثبات رسیده.

قیمت نیم‌سکه؛ دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

نیم‌سکه شنبه هفته گذشته کار خود را با نرخ دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان آغاز کرد و تا میانه‌های هفته به همین نرخ وفادار ماند. چهارشنبه قیمت نیم‌سکه به دو میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسید تا تعطیلات آخر هفته برای نیم سکه با قیمت نسبتا پایین‌تری سپری شود. با این حال می‌توان گفت: قیمت نیم‌سکه در حول و حوش دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ثبات رسیده.

قیمت ربع‌سکه؛ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

روند تغییرات قیمت ربع‌سکه در هفته‌ای که گذشت کاملا منطبق با نیم‌سکه است. طوری که شنبه هفته پیش ربع‌سکه در بازار یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت و این نرخ تا پایان هفته برای ربع‌سکه ثابت ماند. تا اینکه چهارشنبه ربع سکه با کمی کاهش به یک میلیون و ۴۸۰ هزار تومان رسید. رقمی که تا این لحظه روی ربع سکه باقی‌مانده و نشان می‌دهد قرار است قیمت آن حول و حوش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ثبات برسد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا