یزدفردا :گروه استان‌ها - گيلان - رئيس پليس آگاهي استان از شناسايي و دستگيري سارقان حرفه‌اي و سابقه‌دار منزل با 35 فقره سرقت در رشت خبر داد.

سرهنگ "رحیم شعبانی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح اين خبر، گفت: در پی وقوع سرقت‌های حرفه‌ای از منازل در شهرستان رشت و دیگر شهرهای مختلف گیلان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور كار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي استان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود:کارآگاهان پليس آگاهي با تلاش شبانه روزی و اقدامات پیچیده اطلاعاتی و پلیسی، یکی از سارقان را شناسایی کردند.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامي با انجام تحقيقات نامحسوس، متهم را به همراه 2 نفر از همدستانش در حالي كه با يك دستگاه خودرو پژو 206 به سمت بندرانزلي درحال تردد بودند، شناسايي و به آنها دستور توقف دادند.

سرهنگ شعبانی ادامه داد: متهمان بدون توجه به ایست پلیس اقدام به فرار کردند که طی عملیات تعقیب و گریز خودرو آنها متوقف و در این راستا 3 نفر دستگیر شدند.

شعبانی اظهار داشت: در بازرسی از محل اختفاء متهمان و همچنین خودروی آنها مقادیر زیادی طلاجات، پول نقد مسروقه و ابزار و آلات جرم کشف شد.

وی با اشاره به اینکه سارقان در بررسی فني پلیس به 35 فقره سرقت منزل در رشت و شهرهای دیگر استان گیلان اعتراف کردند، گفت: متهمان دستگیر شده اهل و ساکن یکی از استان‌های مرکزی کشور بودند که پس از ارتکاب سرقت دوباره به محل سکونت خود مراجعت می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه متهمان 26، 27 و 29 ساله داراي سوابق متعدد سرقت هستند از شهروندان خواست، در صورت مشاهده افراد مشكوك و پرسه‌زن در كوچه‌هاي خلوت و جلوي مغازه‌ها بلافاصله مراتب را با شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند./

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا