شاکری مدیرکل حفاظت محیط زیستاستان کرمان در مراسم افتتاح  سرقرقبانی منصور آباد رفسنجان گفت:  قرق اختصاصی منصور آباد رفسنجان اولین قرق کشور است.

او افزود: یک گروه ۲۹۰ نفره دست بدست هم داده و حفاظت از این منطقه را بر عهده گرفته اند که امیدواریم این مناطق در استان بیشتر شود و ما شاهد افزایش وحوش در استان باشیم و امنیت را به محیط زیست  با تلاش و کوشش مردم برگردد.

فرماندار رفسنجان هم قرق منصور آباد را یکی از قرق‌های مردم نهاد و موفق دانست و گفت: با حمایت دولت و گروه‌های مردمی شاهد تحول عظیمی در منطقه هستیم و هر نقطه‌ای که بتوانیم از حیات وحش و محیط زیست با همکاری مردم حمایت و حفاظت می‌کنیم.

ابوالقاسمی مدیرعامل گروه دوستداران طبیعت رفسنجان در مراسم افتتاح سرقرقبانی منصوراباد رفسنجان گفت: در ابتدای شروع بکار منطقه حفاظت شده قرق منصور آباد فقط چهل یا پنجاه راس قوچ و بز در منطقه وجود داشت که با تلاش ۱۱ ساله گروه دوستداران طبیعت که یک نهاد مردمی است جمعیت  این حیوانات در منطقه  به قریب هزار راس رسیده است.

او افزود: وسعت قرق ۱۲۶ هزار هکتار است که انواع حیوانات در منطقه آزادانه زیست می‌کنند و امروز ساختمان اهدایی خانواده معین برای اسقرار سرقرقبانی افتتاح شد که می‌تواند مکانی برای حفاظت از منطقه باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا