دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در نشست شورای راهبردی و آیین افتتاح اولین دفتر استانی کمیسیون ملی یونسکو با اشاره به بهره‌مندی این دفتر در یزد از اندیشه نخبگان استان، گفت: تمدن اسلامی تنها تمدنی است که به طور همزمان به علم و اخلاق توجه دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز سه شنبه ۲۲ مرداد ماه نخستین نشست شورای راهبردی و آیین افتتاح اولین دفتر استانی کمیسیون ملی یونسکو با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "حجت‌الله ایوبی" دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و هیئت همراه در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد.
‌دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در این آئین افتتاح گفت: امروزه شغل‌های پایدار در دنیا بر اقتصاد خلاق استوار است و یزد باید از فرصت ثبت شهر میراث جهانی برای توسعه گردشگری در آن استفاده کند.
"حجت الله ایوبی" ‌ادامه داد: با توجه به اینکه استان یزد دارای میراث ملموس و ناملموس بسیاری است، راه‌اندازی این دفتر در یزد کار درست و صحیحی بود.
دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با بیان اینکه راه اندازی این گونه دفاتر در استان‌های دیگر ‌نیز یک ضرورت است، خاطرنشان کرد: یزد از نوادر شهرهای جهان به واسطه میراث ملموس و ناملموس فراوان است و به خوبی در جهان شناخته شده است.
وی به جایگاه شناخته شده شهرداری‌ها در سراسر ایران اشاره کرد و افزود: به مرور شهرداری‌ها نقش خود را در کشور شناخته و به مراکز علمی، آموزشی، فرهنگی و هنری تبدیل می‌شوند.
ایوبی به ثبت یزد به عنوان شهر میراث جهانی و آشنایی یونسکو نسبت به این شهر تاریخی اشاره و تصریح کرد: شهر یزد با ظرفیت‌های بسیار خوبی که دارد توسط یونسکو به خوبی شناخته شد و باید از این فرصت برای دوچندان شدن رونق گردشگری در این شهر نهایت استفاده را برد و این یک حقیقت است که آخرین آرزوی یک توریست و گردشگر خارجی، بازدید از شهر جهانی یزد است که ایجاد دفتر استانی کمیسیون ملی یونسکو در یزد نسبت به تسهیل این امور کمک‌های شایان توجهی خواهد کرد.
دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: بدون تردید از جوشش و تفکر نخبگان شهر جهانی یزد در دفتر استانی کمیسیون ملی یونسکو استفاده خواهیم برد و آن را به عنوان الگویی برای کشور تبدیل خواهیم کرد.
ایوبی در پایان سخنان خود با تأکید براینکه توجه به اقتصاد خلاق باید در دستورکار دفتر استانی کمیسیون ملی یونسکو در یزد قرار گیرد، ‌خاطرنشان کرد: اقتصاد خلاق به عنوان یک مسئله مهم در جهان مطرح شده و شغل‌های پایدار نیز در دنیا بر این حوزه شکل گرفته است.
گفتنی است با افتتاح اولین دفتر استانی کمیسیون ملی یونسکو در یزد، احکام اعضای شورای سیاستگذاری این دفتر نیز اهدا گردید.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا