استاندار یزد در مجمع خیرین استان یزد با تاکید بر نقش فعال خیرین در توسعه یزد از گذشته تا به امروز، گفت : امروز در هر مکانی از استان پر افتخار یزد قدم می‌گذاریم، شاهد نقش فعال خیرینی هستیم که یزد را ساخته و این میراث ماندگار تاریخی را برای ما به یادگار گذاشته‌اند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد در مجمع خیرین استان یزد که روز پنجشنبه17 مرداد ۹۸ برگزار شد، با توصیف ظرفیت‌های بسیار بالا و سرمایه‌های اجتماعی ارزشمند استان، گفت: بخش عمده‌ی از این سرمایه اجتماعی در طول تاریخ، مدیون خیرین می‌باشد که نام و آوازه یزد را از صدها سال پیش تا به امروز در سطح کشور و جهان بلندآوازه نموده‌اند.
"طالبی" با اشاره به ثبت جهانی شهر یزد بعنوان میراث پایدار با تائید سازمان‌های جهانی، تصریح کرد: این اتفاق نشان‌دهنده همراهی و نقش فعال و تاثیرگذار خیرین بوده است.
استاندار همچنین تصریح کرد: امروز در هر مکانی از استان پر افتخار یزد قدم بگذاریم، شاهد حضور خیرینی هستیم که یزد را ساخته و این میراث ماندگار تاریخی را  ما به یادگار گذاشته‌اند.
وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان نقش خیرین در کمک به دولت در جهت رفع بسیاری از مسائل و مشکلات اظهار داشت: خوشبختانه خیرین در تامین همه  امکانات اعم  از عرصه آموزش ، سلامت و دیگر حوزه‌ها، منبع مهم تامین نیازمندی‌های مردم عزیزمان شناخته می‌شوند و در این راستا تلاش میکنند
"طالبی" با تبریک به خیرین  نسبت به مسئولیتی که در جهت توجه به نیازهای اساسی مردم به عهده آنها است، گفت:  امروز در شرایطی قرار داریم که بیش از هر زمان دیگری باید توجه و اهتمام در جهت رفع مشکلات مردم داشته باشیم.
استاندار یزد با اشاره به وجود منابع محدود دولتی چه در بخش عمومی و چه در  بخش جاری بیان کرد: شرایط اقتصادی امروز شاید به نهادهای حمایتی اجازه ندهد تا کمک‌های خود را در جهت تحت پوشش قرار دادن سطح بیشتری از مردم گسترش بدهند.
وی با تشریح مشکلات و مسائلی که کشور در جریان سیل و حوادث طبیعی با آن مواجه است و حجم وسیعی از خرابی‌های موجود اعلام کرد:  خوشبختانه حضور مردم در کنار دولت و نهادهای انقلابی و نیروهای انتظامی ونظامی در جهت کاهش غم مردم در این مناطق قابل تحسین است.
"طالبی" در پایان با بیان رسالت مجمع خیرین استان در جهت استفاده از ظرفیت وجود خیرین در استان، عنوان کرد: این هنر مجمع خیرین و اعضایی است که بعنوان هیئت امنا و هیئت مدیره انتخاب می‌گردند که باید با کارهایی که انجام خواهند داد، اعتماد جامعه خیری استان را جذب نموده و  با این اعتماد و همراهی منشا خیر در استان باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا