یزدفردا:«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه در بازدید از اردوگاه آوارگان فلسطینی در نزدیکی رام الله، گفت: همه شهرک های اسرائیلی نابود خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، عباس افزود: رژیم صهیونیستی هرچقدر هم که از احداث منازل مسکونی و شهرک ها خبر دهد، همه آن ها نابود خواهد شد و به زودی به یاد خواهند آورد که این سرزمین برای صاحبان اصلی آن است.

به گزارش ایرنا رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: منازل مسکونی و شهرک های اسرائیلی در زباله دان تاریخ خواهند بود و آن ها به یاد خواهند آورد که این سرزمین برای صاحبانش است، برای کنعانیانی که پیش از پنج هزار سال پیش اینجا بودند و ما همان کنعانیان هستیم.

عباس این اظهارات را در اردوگاه «الجلزون» آوارگان فلسطینی واقع در نزدیکی رام الله عنوان کرد.

بر اساس گزارش آناتولی، این نخستین سفر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به اردوگاه الجلزون است و به نظر می رسد که عباس در واکنش به بازدید «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از شهرک صهیونیستی «بیت ایل» که در نزدیکی اردوگاه الجلزون قرار دارد از این اردوگاه بازدید کرده است.

نتانیاهو پیش تر در بازدید از شهرک صهیونیستی بیت ایل، کلنگ احداث ۶۵۰ واحد مسکونی جدید در این شهرک را به زمین زده بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بازدید از بیت ایل گفت: هدف از گسترش این شهرک تمرکز حضور ملت یهود در کشورشان و تضمین حاکمیت ما بر سرزمین تاریخی ما است.

طرح های جدید رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک سازی در مناطق اشغالی فلسطین از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شدت و سرعت بیشتری گرفته است.

رژیم صهیونیستی از زمان اشغال کرانه باختری در سال ۱۹۶۷ میلادی، شهرک سازی و تصرف منازل فلسطینی ها را در منطقه ای که ۶۰ درصد کرانه باختری را در بر می گیرد، آغاز کرده است.

شهرک سازی، یکی از طرح های این رژیم برای زیر سلطه گرفتن اراضی فلسطینی و اشغال آن و تغییر ساختار جمعیتی آن است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا