یزدفردا:رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، «جوزف مگوایر»، رئیس مرکز ضدتروریسم این کشور به زودی کار خود را به عنوان سرپرست مدیریت اطلاعات ملی شروع خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در توییتر خود نوشته است، جوزف مگوایر ۲۵ اوت کار خود را آغاز خواهد کرد. قرار است استعفای دن کوتس، مدیر فعلی اطلاعات ملی آمریکا در ۲۴ مرداد اجرایی شود.

ترامپ همچنین نوشته است، دریاسالار مگوایر سابقه‌ای حرفه ای و برجسته در ارتش دارد و در سال ۲۰۱۰ از نیروی دریایی بازنشسته شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جوزف مگوایر از دسامبر سال گذشته مدیریت مرکز ضدتروریسم آمریکا را برعهده داشته است. مرکز ضدتروریسم یکی از نهادهای اطلاعاتی زیرمجموعه مدیریت اطلاعات ملی آمریکا است.

دریاسالار مگوایر ۳۶ سال در نیروی دریایی آمریکا فعالیت کرده است.

دونالد ترامپ در این زمینه گفته است: مدتی است که دریاسالار مگوایر را می‌شناسم و به توانایی او در این نقش حساس اطمینان دارم.

دن کوتس هم در بیانیه‌ای از اقدام رئیس جمهوری آمریکا در تعیین جوزف مگوایر به عنوان سرپرست مدیریت اطلاعات ملی استقبال کرده است.

دونالد ترامپ به دنبال استعفای دن کوتس از مدیریت اطلاعات ملی یک جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا را به عنوان جایگزین وی معرفی کرد اما هفته گذشته اعلام کرد که جان راتکلیف، نامزد پیشنهادی وی برای تصدی سمت «مدیر اطلاعات ملی» انصراف داده است.

دموکرات‌ها در کنگره و همچنین شماری از مقامات امنیتی سابق از معرفی جان راتکلیف به عنوان مدیر اطلاعات ملی انتقاد کرده و گفته بودند وی تجربه و سابقه لازم برای جایگزینی دن کوتس را ندارد.

دونالد ترامپ همچنین پنج‌شنبه اعلام کرد که سو گوردون، معاون مدیر اطلاعات ملی آمریکا استعفا کرده و این استعفا هم ۲۴ مرداد اجرایی خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا