یزدفردا :تعدادی از رسانه های ایرانی با تیتر بلند ترین سبیل جهان  خبر زیر را منتشر کردند
در یک دوره مسابقه بلندترین سبیل که در منطقه رکوواتس در صربستان برگزار شد پیرمردی 70 ساله اول شد.
یک پیرمرد 70 ساله بلندترین سبیل در جهان را داراست.
به گزارش فرارو، در یک دوره مسابقه بلندترین سبیل که در منطقه رکوواتس در صربستان برگزار شد پیرمردی 70 ساله اول شد.

زورا لازرویچ با داشتن 140 سانتیمتر سبیل به عنوان پادشاه سبیل لقب گرفت.

 

البته دوستانی که تیر بالا را زده اند کمی تا قسمتی قت می کردند بهتر بود!!

مروری بر رکورد های گینس؛

بلندترین سبیل جهان در گینس+ عکس

در این گزارش شما با بلندترین سبیل جهان آشنا می شوید.

گینس هر ساله رکوردهای جدیدی را در خود ثبت می کند.

همه این رکوردها جالب و تامل انگیز هستند ؛ رام نسینگ چاوچان هندی با سبیلی در حدود 426 سانتی متر رکوردار بزرگ ترین سبیل جهان در سال 2011 میلادی شد.

این مرد 56 ساله از دوران نوجوانی موهای خود را کوتاه نکرده و تمام این سال ها سبیل های خود را با روغن نارگیل تقویت کرده است او موی سبیلش را هر 10 روز یک بار می شسته است.

"رام سینگ چوهان" این روزها نامش را در کتاب رکوردهای گینس می بیند چرا که صاحب بلندترین سبیل های دنیا است که بیش از 40 سال است آن ها را کوتاه نکرده است.

سبیل به بخشی از موهای صورت که پشت لب رویش می کند می گویند که همه با آن آشنا هستید و البته در مردها دیده می شود. سبیل با شکل خاصی که دارد چندین سال است که به یکی از روش رکوردزنی یا نمایشی در آمده است.

یکی از رکوردهای اصلی در مورد سبیل بلندترین آن ها است که تا به حال چندین نفر تا به حال این رکورد را در دست داشته اند. این رکورد اما این روزها در اختیار مردی هندی به نام "رام سینگ چوهان" قرار دارد.


این مرد 58 ساله از سال 1970 تا به امروز سبیل هایش را کوتاه نکرده است و این باعث شد تا این روزها سبیل های او نزدیک به 4 متر و 30 سانتی متر طول داشته باشند. این مرد این روزها به عنوان نماد روستای خود در هند شناخته میشود.

رام سینگ می گوید نگه داری از این سبیل ها بسیار سخت است چرا که همیشه باید مراقب تار تار آن باشد. او هر ده روز سبیل های خود را می شوید و البته از روغن های مخصوص نیز استفاده می کند. او بیشتر مواقع سبیل های خود را به دور گردنش می پیچد.

جشنواره ریش و سبیل

خیلی از آدماهای اطراف ما ریش و سبیل دارند. بعضی به خاطر زیبایی، بعضی اعتقادات، بعضی رسم و فرهنگ و … . اما گروهی نیز هستند که ریش و سبیل برای آنها جزئی از زیبایی نیست بلکه همه دغدغه آنها است! تعدادی از این افراد هر ساله در مسابقه ملی ریش و سبیل آمریکا دیده می شوند.

 

برای سبیلش تهدید به مرگ شد

یک مرد پاکستانی برای سبیل پرپشت و کمانی اش از سوی یک گروه افراط گرا وابسته با طالبان تهدید به مرگ شده است.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، مالک امیر محمد خان آفریدی بازرگان پاکستانی به دلیل سبیل پرپشت و کمانی اش به طول 76 سانتی متر که مانند دو شاخ رو به بالا است از سوی یک گروه افراط گرا وابسته به طالبان تهدید به مرگ شده است.

این گروه به این بازرگان اهل منطقه قبایلی خیبر گفته اند اگر می خواهد در کمال آسودگی سبیلش را حفظ کند باید ماهیانه 500 دلار به آنها باج سبیل بدهد تا آنها در ازای این مبلغ از سبیلش محافظت کنند.

مالک امیر محمد خان آفریدی که لباس و وسایل الکترونیک از چین به پاکستان وارد می کند، از تسلیم شدن به این باج خواهی خودداری کرد تا اینکه در سال 2009 اعضای این گروه او را از خانه اش ربوده و به گروگان گرفتند. پس از یک ماه اسارت با میانجی گری یک مجمع قبایلی محلی مالک آفریدی آزادی اش را به ازای تراشیدن سبیلش به دست آورد.

او می گوید: از ترس جانم ناگزیر شدم سبیلم را فدا کنم.

دو ماه بعد، بازرگان پاکستانی زادگاهش را به قصد پیشاور ترک کرد. در این مدت او دوباره سبیل گذاشت. اما از سال گذشته تهدیدها از سر گرفته شدند.اشخاص ناشناس در تماس های تلفنی او را تهدید کردند که به ازای سبیلش ،سر او را خواهند برید.

مالک ناگزیر شد خانواده اش را در پیشاور باقی گذاشته و خود به شهر فیصل آباد در مرکز پاکستان برود. مالک می گوید: گاهی خانواده ام به من می گویند « باید سبیلت را بتراشی و نزد ما بمانی»، من می توانم دور از عزیزانم زندگی کنم، می توانم دور از پاکستان زندگی کنم اما نمی توانم سبیلم را دوباره بتراشم، این سبیل هویت من است. مالک 40 ساله تصمیم دارد برای حفظ سبیلش از کشورهای خارجی درخواست پناهندگی کند.

او حتی حاضر است به عنوان نماینده پاکستان در مسابقات بین المللی شکیل ترین سبیل ها شرکت کند. مترجم: بهرام افتخاری.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا