تا الان می‌دانیم گلکسی نوت 10 حداقل در دو نسخه پلاس و معمولی تولید می‌شود که اندازه صفحه‌نمایش در نسخه اول به ۶.۸ اینچ می‌رسد. همچنین شاید صفحه‌نمایش نسخه کوچکتر ۶.۵ اینچ باشد. کیفیت این صفحات از بعضی جهات ارتقا پیدا می‌کنند. به عنوان مثال باید منتظر صفحه‌ای با دقت تصویر ۱۴۴۰ در ۳۰۴۰ نقطه باشیم.
 
پ
گلکسی نوت ۱۰ حدود ۲۴ ساعت دیگر رونمایی می‌شود. پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که سامسونگ مدت‌های زیادی تلاش کرده تا دو حرکت انقلابی جدید را در این موبایل ایجاد کند. اولی را با عنوان ویژگی Sound on Display می‌شناسیم که با کمکش می‌توان اسپیکر مکالمه را مانند حسگر‌های اثرانگشت به زیر صفحه‌نمایش منتقل کرد. همانطور که خودتان می‌توانید حدس بزنید این کار سنگ بزرگی است، ولی اگر نوت ۱۰ بتواند از عهده انجام این عملیات بربیاید فوق‌العاده خواهد بود.
 
ویژگی دیگر قابلیت ToF است که می‌گویند با کمک آن دوربین خواهد توانست عکس‌های بهتری ثبت کند یا در زمان انجام عکاسی و بعد آن به کاربر اجازه اضافه کردن جلوه‌های ویژه به تصویر را بدهد. ممکن است بهشی از این پیش‌بینی‌ها به واقعیت تبدیل شوند، اما بخش دیگری از آن‌ها در حد حرف و حدیث باقی خواهد ماند. با هم در فاصله ۲۴ ساعت مانده به رونمایی رسمی توقعات و انتظاراتمان را از گلکسی نوت ۱۰ مرور می‌کنیم.
 

صفحه‌نمایش گلکسی نوت ۱۰ چقدر تغییر می‌کند؟

آخرین نسخه از خانواده سری نوت یعنی Note 9 که سال گذشته معرفی شده بود صفحه‌نمایشی از نوع SuperAMOLED داشت که اندازه آن به 6.5 اینچ می‌رسید. دقت این صفحه‌نمایش معادل 2960 نقطه در ۱۴۴۰ نقطه است. شنیده‌ها حاکی از این است که تکنولوژی صفحه‌نمایش در نوت ۱۰ متحول شده است و شاهد صفحه‌ای از نوع Dynamic AMOLED خواهیم بود. این عنوان با مسائلی مثل قابلیت انتقال حسگر صفحه‌نمایش به زیر صفحه قابل توجیه باشد. حتی گفته شده سامسونگ در یک سال اخیر تلاش زیادی کرده تا اسپیکر گوشی را هم به زیر صفحه‌نمایش منتقل کند. تا الان می‌دانیم Note 10 حداقل در دو نسخه پلاس و معمولی تولید می‌شود که اندازه صفحه‌نمایش در نسخه اول به ۶.۸ اینچ می‌رسد. همچنین شاید صفحه‌نمایش نسخه کوچکتر ۶.۵ اینچ باشد. کیفیت این صفحات از بعضی جهات ارتقا پیدا می‌کنند. به عنوان مثال باید منتظر صفحه‌ای با دقت تصویر ۱۴۴۰ در ۳۰۴۰ نقطه باشیم.
 
http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_165607.jpeg

ابعاد گلکسی نوت ۱۰ چقدر است؟

گلکسی نوت یک خانواده سنگین به حساب می‌آیند. این محصولات با قلم S. Pen معرفی می‌شوند و با توجه به اینکه برای گروهی خاص از کاربران جذابیت دارند، وزنشان بیشتر از معمول است. پارسال نوت ۹ را با ۲۰۱ گرم وزن به دست گرفتیم. در حالی که ارتفاع آن به ۱۶۲ میلیمتر، عرض آن به ۷۶.۴ میلیمتر و ضخامت آن معادل ۸.۸ میلیمتر بود. با وجود تمام تلاش‌های سامسونگ Note 9 هنوز موبایلی بزرگ و سنگین به حساب می‌آید. به خصوص اگر با استاندارد‌های امروزی نگاهش کنیم.

طبیعی است که سامسونگ هم دلش می‌خواسته حداقل از ابعاد و وزن گوشی جدید خود بکاهد، اما ظاهرا آنچه ارتقا سخت‌افزاری خوانده می‌شود، مانع این کار شده است. گمانه‌زنی‌ها می‌گویند ارتفاع نوت ۱۰ کمی افزایش پیدا کرده و به ۱۶۲.۳ میلیمتر رسیده است. همچنین افزایش یک میلیمتری را در عرض گوشی شاهد هستیم، اما ضخامت نوت ۱۰ کم شده و به ۷.۹ میلیمتر رسیده است. احتمال اینکه وزن گوشی از ۲۰۰ گرم کمتر باشد به شدت ضعیف است.
نوت ۱۰ چقدر قوی‌تر است؟
تولیدکننده‌ها معمولا موقع معرفی محصولات جدید خود کمی اغراق می‌کنند. انتظار داریم همین اتفاق در مراسم رونمایی از نوت ۱۰ رخ دهد و سامسونگ ادعا کند پردازنده جدید فلان‌قدر سریع‌تر از پردازنده قبلی است. بخشی از این حرف حقیقت خواهد داشت، اما وقتی میزان تغییرات از روی کاغذ فاصله بگیرد و به دنیای عملی من و شما برسد چی؟ راستش ما فکر نمی‌کنیم Exynos 9820 نصب شده روی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ تفاوت عملی زیادی با Exynos 9810 نصب شده روی گلکسی نوت ۹ داشته باشد. اگر در طول اجرای مراسم حرفی از پردزانده اسنپدراگون 855 زده شد، بدانید این پردازنده تنها روی بعضی گوشی‌های گلکسی نوت ۱۰ قرار می‌گیرد که قرار است در بازار‌های محدود مثل آمریکا فروخته شوند.
 
http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_165608.jpeg
 

نوت ۱۰ چقدر سریع‌تر است؟

گلکسی نوت ۹ در یک سال گذشته با حافظه موقت هشت و شش گیگابایتی به انجام وظیفه مشغول بوده است. همین حالا هم به نظر می‌آید بخشی از این حافظه عملا کارآیی ندارد چرا که فعالیت‌های معمول کاربران روی گوشی آنچنان سخت و پیچیده نیستند. با این حال احتمال داده‌اند سامسونگ در گلکسی نوت ۱۰ پا را فراتر بگذارد و حداقل در نسخه Galaxy Note 10 پلاس شاهد حافظه موقت ۱۲ گیگابایتی باشیم. شاید آن‌ها برای این تغییر به خودشان افتخار کنند، اما ما به این راحتی‌ها گول نمی‌خوریم. تنها تغییر مثبت قابل انتظار افزایش حجم و اندازه حافظه ذخیره‌سازی است. چیزی که در نوت ۹ حداکثر معادل 256 گیگابایت بود، می‌تواند تا ۵۱۲ گیگابایت افزایش پیدا کند. لازن نیست نگران دست‌ودلبازی سامسونگ باشید، چون قیمت تمام شده چنین نسخه‌هایی را خریدار می‌پردازد. اگر یک نسخه نوت ۱۰ با حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی قابل خریداری باشد، خدا را شکر می‌کنیم.
 

نوت ۱۰ چه امکانات و قابلیت‌های جدیدی خواهد داشت؟

شارژ سریع به درد مواقع ضروری می‌خورد و در کل حالا روی گوشی‌های میان‌رده هم دیده می‌شود. اینکه سامسونگ بگوید نوت ۱۰ به این قابلیت مجهز است چندان افتخارآمیز نخواهد بود. پس تنها راه چاره نوت ۱۰ ارتقا یا تغییری انقلابی در تکنولوژی شارژ سریع است که به عنوان یکی از احتمالات جدی مطرح شده است. برای ایجاد چنین تحولی شاید نوت ۱۰ با توان شارژ سریع ۴۵ واتی معرفی شود.
 

 
 
  • راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ برای تمام بودجه‌ها

دوربین‌های دوگانه ۱۲مگاپیکسلی در پشت و دوربین سلفی هشت مگاپیکسلی نوت ۹ شاید هنوز به خوبی کار کنند و بتواننند عکس‌هایی باکیفیت بگیرند، اما حتی روی کاغذ چه از نظر بار روانی و چه از نظر معماری ساخت و نوع طراحی دمده شده‌اند. وقت تغییر است.
 

قیمت گلکسی نوت 10 مشخص شد؛ دست نیافتنی برای قشر متوسط!

قیمت گوشی گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ برای نسخه ۲۵۶ گیگابایت از ۹۴۹ یورو شروع می‌شه. نسخه ۲۵۶ گیگابایتی گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۱۰۹۹ یورو قیمت داره و نسخه ۵۱۲ گیگابایتی آن ۱۱۹۹ یورو. قیمت این گوشی‌ها در کشور‌های اروپایی کمی متفاوت خواهد بود.
 
 
فقط و فقط ۴ روز به زمان رونمایی از پرچمداران جدید خانواده گلکسی نوت سامسونگ باقیمانده است، اما همچنان اخبار و شایعات به تعداد فراوان درخصوص این گوشی‌ها به در حال انتشار است. یکی از مهمترین مسائلی که درخصوص گوشی‌ها همواره مطرح است، قیمت آن‌ها می‌باشد که در جدیدترین خبر پیرامون گوشی‌های گلکسی نوت ۱۰ به همین موضوع پرداخته شده است.
 
به گزارش دیجی کالا مگ، در بین پرچم‌داران سامسونگ، گوشی‌های سری گلکسی نوت بیشترین قیمت را دارند. اگرچه طبق برخی گزارش‌ها احتمالاً شاهد چند مدل مختلف از این گوشی خواهیم بود، یک موضوع را می‌توانیم با قاطعیت بیان کنیم؛ گلکسی نوت ۱۰ ارزان نخواهد بود.
مدل پایه نوت ۹ که مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بود، با قیمت ۱۰۰۰ دلاری روانه‌ی بازار شد و قیمت مدل مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی هم ۱۲۵۰ دلار بود. با توجه به قیمت نسل قبلی نوت ۱۰ و البته قیمت گوشی‌های خانواده گلکسی اس ۱۰، نباید انتظار قیمت ارزان‌تر از ۱۰۰۰ دلار را برای مدل پایه نوت ۱۰ داشته باشیم. اگر سامسونگ دو مدل مختلف از نوت ۱۰ را عرضه کند، مدل پایه نسبت به نسل قبلی از حافظه رم و حافظه داخلی بیشتری بهره خواهد برد.

اگر چنین سناریویی عملی شود، مدل بزرگ‌تر احتمالاً گران‌تر از ۱۲۰۰ دلار است و مدل ۵ G. هم از آن گران‌تر خواهد بود. البته از آنجایی که هنوز قیمت مدل ۵ G. اس ۱۰ اعلام نشده در مورد قیمت مدل ۵ G. نوت ۱۰ نمی‌توانیم با دقت زیادی پیش‌بینی کنیم.
 
این یعنی به احتمال بسیار بالای خانواده جذاب نوت ۱۰ برای قشر متوسط تقریبا دست نیافتنی خواهد بود.

نخستین تصاویر گوشی‌های هوشمند "گلکسی نوت ۱۰" سامسونگ

دوربین مدت پرواز برای خلق تصاویر بهتر از تکنیکی به نام تصویربرداری دامنه‌ای استفاده می‌کند. این دوربین پرتو شدیدی از نور را در نظر گرفته و مدت زمانی که طول می‌کشد تا این پرتو به سنسور برگردد را اندازه‌گیری می‌کند. سپس نرم‌افزار این زمان را با سرعت نور (حدوداً ۳۰۰ هزار کیلومتر بر ثانیه) مقایسه کرده و می‌تواند مقدار دقیق فاصله را به دست آورد.
 
پ

(تصاویر) نخستین تصاویر گوشی‌های هوشمند

اخیراً نخستین تصاویر از گوشی‌های هوشمند و بسیار زیبا "گلکسی نوت ۱۰" و "نوت ۱۰ پلاس" سامسونگ به صورت غیر رسمی منتشر شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از سی نت، با اینکه قرار بود تصاویر گوشی‌های گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس سامسونگ در اواسط ماه اوت سال جاری رونمایی شوند، اما اکنون به صورت غیر رسمی چند تصویر از این گوشی‌های هوشمند منتشر شده است.http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_165606.jpeg

گلکسی نوت ۱۰ دارای دوربین ۳ گانه در پشت و یک دوبین در جلو و در وسط صفحه نمایشگر است که این موضوع زیبایی این گوشی را دوچندان کرده است. البته علاوه بر این دوربین سه گانه باید به وجود " دوربین مدت پرواز " (Time-of-flight camera) در کنار دوربین سه‌گانه مدل پلاس هم اشاره کنیم.

دوربین مدت پرواز برای خلق تصاویر بهتر از تکنیکی به نام تصویربرداری دامنه‌ای استفاده می‌کند. این دوربین پرتو شدیدی از نور را در نظر گرفته و مدت زمانی که طول می‌کشد تا این پرتو به سنسور برگردد را اندازه‌گیری می‌کند. سپس نرم‌افزار این زمان را با سرعت نور (حدوداً ۳۰۰ هزار کیلومتر بر ثانیه) مقایسه کرده و می‌تواند مقدار دقیق فاصله را به دست آورد.

(تصاویر) نخستین تصاویر گوشی‌های هوشمند

(تصاویر) نخستین تصاویر گوشی‌های هوشمند

گلکسی نوت ۱۰ دارای نمایشگر ۶.۴ اینچی است و مدل پلاس آن نیز از نمایشگر ۶.۶ اینچی بهره می‌برد.

بنابر خبر‌ها احتمالاً باتری گوشی‌های مذکور ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعت خواهد بود. یکی از دیگر نکاتی که در گزارش‌ها ذکر شده، نبود "رابط تی آر اس" که جک ادیو، فیش فون، فیش جک، فیش استریو، مینی-جک، و مینی استریو نیز به آن گفته می‌شود، است.

همچنین بنابر گفته‌های این غول فناوری کره‌ای، مدل گلکسی نوت ۱۰ قابلیت پشتیبانی از شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵ G. را خواهد داشت.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا