دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در سومین جلسه شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت متبوع با اشاره به کسب رتبه اول وزارت متبوع در میان وزارتخانه ها، در پنجمین دوره ارزیابی فناوری اطلاعات کشور ، بر لزوم بسترسازی مناسب برای اجرای اقتصاد هوشمند طی دو سال آینده تاکید کرد.

گزارش یزدفردا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند در این جلسه که با حضور اعضاء و دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور برگزار شد ، با تقدیر از تلاشهای صورت گرفته و با اشاره به نقش محوری گزارش تحلیلی نتایج پنجمین دوره ارزیابی فناوری اطلاعات در شناسایی نقاط قوت و ضعف وزارت امور اقتصادی و دارایی در این حوزه، اظهار داشت: با وجود اینکه در ارزیابی صورت گرفته، ستاد وزارتخانه و دستگاههای اجرایی تابعه حائز رتبه برتر شده اند اما نباید در جایگاه فعلی متوقف ماند.

وی افزود: ما مرحله دشواری را پیش رو داریم و باید با نگاه به آینده برنامه ای برای ارتقاء بیشتر طراحی کنیم تا در افق دو ساله بتوانیم بستر مناسبی برای اجرای اقتصاد هوشمند فراهم سازیم.

 دژپسند تاکید کرد: برای تحقق این امر، باید کارگروه های عملیاتی با مشارکت حداکثری صاحبنظران فعال شوند و ضمن ارائه برنامه های دقیق، فرآیندهای اجرایی، بطور مستمر مورد پایش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه، وزارت امور اقتصادی و دارایی، ارائه خدمات بصورت الکترونیکی را در سرویس های متعدد و با کیفیت بالایی انجام داده است، افزود: شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات باید در راستای بهبود مستمر کیفیت خدمات الکترونیکی، نسبت به ارائه گزارشهای تحلیل عملکرد منصفانه و دقیق و بازخورد مناسب به ستاد و سازمانهای تابعه همکاری لازم داشته باشند.

در ادامه، علی عبدالهی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند و دبیر شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات وزرت متبوع ضمن تقدیر از گزارش ارائه شده، اظهار داشت: با توجه به مدل بلوغ 5 مرحله ای و با اشاره به این موضوع که وزارت اقتصاد در دو مرحله یکپارچگی و مشارکتی نیاز به بهبود بیشتری دارد، پروژه ها و برنامه های مشخص متناسب با ارتقاء در این دو مرحله در وزارت متبوع تعریف شده و در حال اجرا است.

این گزارش حاکی است، در سومین جلسه شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، گزارش تحلیلی نتایج پنجمین دوره ارزیابی فناوری اطلاعات وزارت متبوع و سازمانهای تابعه توسط دبیر اجرایی شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه گردید.

بر اساس نتایج ارزیابی مذکور، وزارت امور اقتصادی و دارایی از بین 19 وزارتخانه ارزیابی شده، رتبه اول را در " خدمات دولت الکترونیک" کسب کرده است.

این گزارش می افزاید: از بین 105 دستگاه اجرایی که مورد ارزیابی قرار گرفته اند، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی که هر سه از دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی می‏باشند، حائز رتبه های اول تا سوم شده اند.

بر اساس این گزارش، برای اولین بار بعد از سال 2003، وضعیت شاخص EGDI دولت الکترونیکی ایران، در جهان و آسیا در جایگاه بهتر از میانگین قرار گرفته و رتبه ایران در سال 2018 نسبت به سال 2016 ارتقاء 20 رتبه ای را تجربه کرده است.

در این جلسه اعضاء ضمن بحث و تبادل نظر در مورد گزارش تحلیلی نتایج پنجمین دوره ارزیابی فناوری اطلاعات و ارتباطات، در خصوص بهبود نحوه ارزیابی دستگاههای اجرایی پیشنهاداتی را مطرح کردند و مقرر شد، تیم ارزیابی در تعامل با وزارتخانه، گزارش های تحلیلی و تفصیلی از وضعیت خدمات الکترونیکی سازمانهای تابعه وزارت ارائه نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا