معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بعد از مدت ها قانون حمایت از مالکان و بهره برداران آثار تاریخی به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ "محمد حسن طالبیان" معاون میراث فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور صبح امروز در نشست شورای راهبردی "یزد، میراث جهانی" گفت: بعد از مدت ‌ها موفق شدیم قانون حمایت از مالکان و بهره برداران آثار تاریخی را ابلاغ و به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان برسانیم.

طالبیان با اشاره به اینکه ثبت یزد در فهرست میراث جهانی یه شبه به دست نیامده است، افزود: موضوع فقط ثبت بافت تاریخی نیست بلکه موضوع شهر تاریخی است و رسالت دستگاه های استان یزد و سازمان میراث فرهنگی حفظ بافت تاریخی و توسعه ی آن در شهر تاریخی یزد است.

وی با بیان اینکه ثبت یزد در فهرست میراث جهانی پایان کار نیست اظهار داشت: مسدولیت ما بعد از ثبت افزایش یافته و در سطح کشور نیز نگاه ویژه و مثبتی به استان یزد وجود دارد، بر همین اساس دانش حفاظت از این میراث جهانی نیز باید در همین سطح افزایش یابد.

معاون میراث فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه دانش سازه های خشتی باید از برد به دنیا معرفی شود گفت: موضوع خشت و استاندارد ضوابط ساختمان های خشتی با همکاری دانشگاه یزد و متخصصان فرانسوی در  حال پیگیری است تا این معماری اصیل را در کل کشور اجرایی کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا